فرآيندمديريت دانش:”پایان نامه اخلاق سازمانی درمدیریت دانش

دانلود پایان نامه

فرآيندهاي مديريت دانش

زولانسکی[1] ( (1996 دیدگاه بهترین شیوۀ مدیریت دانش در شرکت را معرفی نمود و نشان داد که چهار مرحله در این فرایند وجود دارد که عبارتند از:

  • شروع ) جستجو(: مرحلۀ اول، با شناخت منگاره و جستجو برای دانش مورد نیاز جهت حل آن آغاز می شود. جستجو برای دانش ممکن است منجر به یافتن یک راه حل اولیه باشد، زمانی که دانش مورد نیاز برای حل منگاره یافت شد، فرایند از طریق مرحلۀ دوم یعنی بکارگیری دانش یافت شده ادامه می یابد.
  • راه اندازی ) یادگیری (: این مرحله جاییست که در آن منابع و دریافت کنندگان برنامه قرار دارند و همۀ فعالیت های لازم برای انتقال دانش انجام می شود.
  • وارد عمل شدن )تمرین(: در این مرحله در یافت کنندگان، شروع به استفاده از دانش کسب شده می کنند. مباحث و منگارهات جهت اطمینان از این که در یافت کنندگان قادر به دستیابی به عملکرد رضایتبخش هستند، مورد ارزیابی قرار می گیرند. مرحلۀ عمل، روزنۀ کوچکی به سوی فرصت هایی برای برطرف کردن منگارهات غیر منتظره می گشاید.
  • ادغام (درک ): مرحلۀ ادغام، پس از این که گیرنده به نتایج رضایت بخش از طریق دانش منتقل شده دست یافت، شروع می شود. آن در تلاش برای رفع موانع بوده و با چالش هایی جهت روزمره کردن فعالیت های جدید سرو کار دارد ( .(Chen&Wanng , 2012

مدیریت دانش تلاش و کوشش هوشیارانه سازمانی در جهت کسب و افزایش توان رقابتی، خلاقیت، نوآوری و بهره وری در دنیایی با تغییرات سریع تکنولوژی و بازار آشفته و پردردسر امروزی می باشد. مدیریت دانش را می توان فرایند ایجاد، تأیید، ارائه، توزیع و کاربرد دانش دانست. این پنج عامل در حوزه مدیریت دانش برای یک سازمان زمینل آموزش، بازخورد، آموزش مجدد و یا حذف آموزش را فراهم می آورد که معمولاً برای ایجاد، نگهداری و احیای قابلیت هایسازمان مورد نیاز است. نشکل2-6-فرآیند مدیریت دانش را در قالب پنج مرحله زیر نشان می دهد ( Batt,2001).

[1] Szulanski

دانلود پایان نامه
این نوشته در مقالات و پایان نامه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.