آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱۴ امتیاز: ۴٫۷]

آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ

چیجوری از اینفلوئنسر مارکتینگ بیشترین بهره رو ببریم؟

۷ ترفند ساده واسه موفقیت در دیجیتال مارکتینگ با به کار گیری اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیه؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به معنی ایجاد رابطه با افرادیه که میتونن از راه وبلاگ و شبکه های اجتمایی واسه شما مخاطبانی پیدا کنن، که شاید برند شما به تنهایی قادر به این کار نباشه. این روش هدف دار واسه سالیانه که فعالیت میکنه اما میشه گفت درزمان چند سال گذشته به صورت جدی مورد توجه بازاریابان حرفه ای آنلاین قرار گرفته. بعضی یه اینفلوئنسر رو فقط به یه فرد مشهور به صرف داشتن تعداد فالوئر بالا، در نظر می گیرن. اما واقعیت اینه که اینفلوئنسر هر شخصیه که میتونه مخاطب خود رو تحت تاثیر بذاره و محصول و یا سرویس شما رو به صورتی تبلیغ کنه که مخاطبان تبدیل به مشتریان شما بشن.

به راستی که سال ۲۰۱۷ سال شکوفایی اینفلوئنسر مارکتینگ بوده. برندای معتبر واسه جذب اینفلوئنسرها در رقابت تنگاتنگی از همدیگه واسه تبلیغ هر چی بیشتر محصول و سرویس خود، پیشی می گیرن و به روشنی این روند در سال ۲۰۱۸ بیشتر مشاهده می شه.

 

اما سوال اینه که، ما از چه ترفندایی در این مورد میتونیم استفاده کنیم که در سال ۲۰۱۸ هم موفقییت آمیز و موثر باشن؟

 

اینجا نگاهی میندازیم به ترفندای اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۱۸:

 

  1. از همکاری برند خود و اینفلوئنسرتان پرده وردارین.

اولین و مهم ترین نکته ای در اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ می بینید ، عیان تر شدن رابطه و همکاری بین اینفلئونسرا و برندا هستش. در روزای اولیه ظهور اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتمایی ، تعداد کمی از برندا درباره همکاری با افراد مشهور مورد علاقه ما ، صحبت می کردن، نکته ای که حالا واسه این نوع کار و کاسبی آنلاین لازمه.

در اول خیلی از اینفلوئنسرا مطالبی در اینستاگرام و یا ویدیو یی در یوتیوب به اشتراک میگذاشتند بدون اینکه صحبتی از همکاری با اون برند بکنن. همونطور که می تونین تصور کنین این یه اشتباه بزرگ بود.

در سال ۲۰۱۷ وزارت تجارت و صنایع آمریکا با تاکید بر روشن شدن رابطه یه اسپانسر و برند وارد این زمینه شد. اگه می خواید همه چیز به طور قانونی پیش بره ، اینفلوئنسر شما باید همیشه این نکته رو که واسه شما تبلیغ میکنه رو یادآور شه و نشون بده. این کار خیلی راحت با به کار گیری هشتگ #تبلیغات و یا #اسپانسر، ممکن می شه. علاوه بر این ، اینستاگرام این امکان رو به شما می ده که از گزینه محتوای تبلیغاتی استفاده کنین؛ ابزاری که در اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام نقشی کلیدی رو اجرا میکنه.

راه های اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اینجا به چند نکته مهم در به روز بودن کمپینای اینفلوئنسر مارکتینگ میپردازیم:

  • در هر مطلب باید به همکاری خود با فرد اینفلوئنسر اشاره شه.

اگه شما قراردادی با یه اینفلوئنسر بسته اید که ماهانه در ۵ مطلب واسه شما تبلیغ کنه ، این بدین معناست که اون باید در هر ۵ مطلب به همکاری با برند شما اشاره کنه و نه فقط مطلب اول. حتی اگه یکی از مطالب به روشنی تبلیغی واسه برند شماس ، اون بازم باید یادآور همکاریش با برند شما بشه.

  • هر مطلب اسپانسر شده رو نظارت کنین.

فقط با این فرض که با یه اینفلوئنسر قرارداد بسته اید که زیر پست خود از هشتگ اسپانسر استفاده کنه، نمیتونین از روند موفق این کار مطمئن شین. هر کدوم از مطالبی رو که اسپانسر کردین رو، به دقت نظارت کنین و مطمئن شید که اینفلوئنسر به همکاریش با برند شما اشاره میکنه ؛ وگرنه تموم زحماتتان واسه هیچ بوده.

  • از نام برند خود در هشتگ استفاده کنین.

برندسازی با اینفلوئنسر مارکتینگ

 

از اونجایی که کاربران معمولا نظری منفی نسبت به در شبکه های اجتمایی دارن ، شما می تونین از هشتگایی به غیر از # تبلیغات هم استفاده کنین. مثلا از این هشتگ می تونین استفاده کنین: #نام برند همکاری #brandpartner))

 

  1. استفاده خود از اینفلوئنسر مارکتینگ رو فقط به اینستاگرام محدود نکنین.

با اینکه که بر اساس نظرپرسی در سال ۲۰۱۷ ، بیشتر از ۹۲ درصد فعالییت ایتفلوئنسرا در اینستاگرام شکل گرفته ؛این بدین معنا نیس که شما دیگه شبکه های اجتمایی رو ندیده بگیرین. همون نظر سنجی نشون داده بود که اینفلوئنسرا در فیسبوک،اسنپ چت، تلگرام ، یوتیوب و پینترست هم فعال هستن. اینفلوئنسرا ممکنه به دلیل مخاطبان بیشتر تو یه شبکه از شما هزینه ای بیشتری نسبت به فعالیت در شبکه دیگه درخواست کنن. شما ممکنه به اندازه فعالیت در اینستاگرام مخاطب پیدا نکنین ولی با هزینه کمتر مخاطبانی در شبکه اجتمایی دیگری پیدا می کنین. علاوه بر نکات بالا ، باید این نکته رو در نظر داشته باشین که همه انفلوئنسرا در اینستاگرام فعال نیستن مثلا خیلی از اونا در پینترست به تبلیغات میپرازن ؛ پس از دیگر پلتفرما هم بهره ببرین.

 

  1. اندازه سود خالص حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ رو تخمین بزنین.

به راستی کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسر شما سود آوره و به شما در رسیدن به اهدافتون کمک میکنه؟ با اینکه کار با یه اینفلوئنسر پرستیژ خاصی به شما میبخشه؛ اگه این هزینه ها جبران نشن ، زحمت و هزینه های صرف شده تون هیچ فایده ای نداره. در سال ۲۰۱۸ تلاش کنین به دقت به اندازه سودی که از این نوع تبلیغات آنلاین بدست می بیارید نظارت داشته باشین. از فاکتورای UTM استفاده کنین تا بتونین به درستی فعالییت هر مخاطب رو بررسی کنین. گزینه دیگه دادن یه کد بوسیله اینفلوئنسر شما به مشتریا هستش؛ در این حالت هر بار که یه مشتری از اون کد استفاده میکنه شما متوجه میشین که این درآمد ،حاصل از فعالییت اینفلوئنسر شما بوده.

اینفلوئنسر

 

  1. مطالب به درد بخور و نه فقط مطالب تبلیغاتی ، رو به اشتراک بذارین.

بعضی از صاحبان برندا تصور میکنن فقط به صرف اینکه تو یه عکس اینفلوئنسر محصول شما رو دست گرفته و میگه “من عاشق این محصول هستم” ؛ عمل بازاریابی انجام شده. اگه رو راست بخوایم قضاوت کنیم این نوع تبلیغات تکراری و حوصله سر بر هستن. در سال ۲۰۱۸ کمپینای تبلیغات آنلاین شما از راه اینفلوئنسرا باید بر تمرکز داشته باشن و نباید مثل تبلیغات بی فکر خودکار به نظر برسن. اگه بخوایم ساده تر بگیم اینفلوئنسر شما با محصولی که می خواد تبلیغ کنه باید همخوانی داشته باشه و در تبلیغ به درستی چگونگی به کار گیری اون محصول رو نشون بدن. مثلا یه دندانپزشک میتونه به عنوان یه اینفلوئنسر مارکتینگ واسه برند یه خمیر دندون تبلیغ کنه و نه تبلیغات واسه یه برند ماشین!

پیشبینی میشه که در سال ۲۰۱۸ برندای کوچکتر هم به بهره از بازار داغ اینفلوئنسرا دست به ساخت ویدئوای تبلیغاتی و منتشر کردن اونا در یوبیوب می کنن. پس شما باید به فکر تولید محتوا و ویدئویی خلاق و جدا از دیگر رقبایتان باشین.

اینفلوئنسر یعنی چی

کارشناسان حرفه ای تولید محتوا قادر به تحت تاثیر قرار دادن احساسات مخاطبان و بعدا بیشتر علاقه مند کردن اونا می شن. همیشه قبل از شروع همکاری با اینفلوئنسر خود، این سوالات رو از خود سوال کنین: چه موضوع جدیدی رو می تونین در این تبلیغ بگید؟ چیجوری می خواید پیام خود رو انتقال بدید؟ مخاطب شما چه نفعی از این محتوا میبره؟

 

  1. دریای وسیع اینفلوئنسرا

برندا تنها کسائی نیستن که متوجه محبوببیت چشم گیر اینفلوئنسرا شدن. کارمندان معمولی الان متوجه پتانسیل این حرفه واسه فعالییت در مورد شدن و میشه گفت الان این فعاییت به عنوان یه حرفه در نظر گرفته میشه! در گوگل برا مثال سوال : چیجوری یه اینفلوئنسر بشیم ؟ روزانه زیاد می شه. این دریای بزرگ اینفلوئنسرا و تبدیل شدن این فعاللیت به یه حرفه، میتونه دیوار بزرگی بین شما و اینفلوئنسرای برتر بسازه اما به همین اندازه، این باعث میشه که شما انتخابای بیشتری داشته باشین. و یادتون نره که برتری یه اینفلوئنسر نسبت به دیگری نه به تعداد فالوئرش بلکه بسته به توانایی اینفلوئنسر به جلب توجه مخاطبانه.

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

 

  1. یوتیوب رو یادتون نره

همونطور که به خاطر دارین در سال ۲۰۱۷ خیلی از برندا از هزینه های تبلیغاتی خود در یوتیوب رو کم کردن. این کاهش تبلیغات در یوتیوب به دلیل تولید محتوای بد نبود. در واقع مشکل برندا نداشتن کنترل بر تبلیغاتشان بود. شما وقتی واسه نمایش تبلیغتان هزینه ای میپردازید ؛طبیعیه که بدونین تبلیغ شما در کنار چه نوع ویدیئویی نشون داده میشه. اما راه حل چیه؟ اینفلوئنسرا با شناخت مخاطبان خود این توانایی رو واسه شما جفت و جور میسازن تا بر روند تبلیغات خود نظارت داشته باشین.

یوتیوب به نیروی بزرگ همکاری مستقیم اینفلوئنسرا و برندا به طور کامل آگاهه. واسه همینه که یوتیوب پلتفرم مارکتینگ خود رو ساخته به نام Famebit.

 

  1. با ارتباطات غیر مستقیم خداحافظی کنین.

ما در این مقاله به عبارت “کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ” چندین بار اشاره کردیم. اما بهتره دیدگاه شما نسبت به اینفلوئنسر خود رابطه ای دوستانه باشه. واسه نتیجه هر چی بهتر تلاش کنین با هر کدوم از اینفلوئنسرای خود رابطه ای دوستانه و دراز مدت برقرار کنین. خیلی از برندا طبق قراردادی که با اینفلوئنسر خود بسته ان با اون کار میکنن، هزینه ها رو میپرازن و بعد این رابطه قطع میشه. اما در سال ۲۰۱۸ برندا فهمیدن که برا ینتیجه گیری بهتر باید به اینقلوئنسرا مانند شریک و همکار خود نگاه کنن. اگه شما این حس رو به اینفلوئنسر خود انتقال بدید مطمئن شید که اونا به برند شما وفادار خواهند موند و با اشتیاق بیشتری به تبلیغ محصول و یا سرویس شما میپرازن. مطمئن باشین که مخاطب در نگاه اول متوجه می شه که این اینفلوئنسر فقط واسه پول، واسه یه محصول تبلیغ میکنه و یا خود اون رو راست از برند شما پشتیبانی میکنه.

 

 

 

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *