“درباره ما” شامل چه اطلاعاتی باشد؟

اهمیت صفحه درباره ما

نکته مهمی که در بیشتر سایتهای ایرونی توجهی به اون نمیشه طراحی صفحه درباره ما یا همون About Usه. بیشتر افراد در این بخش مطالبی طولانی و خسته کننده واسه کاربر و یا نوشته ای کوتاه و ناقص قرار میدن که میتونه اعتبار سایت یا شرکت شما رو زیر سوال ببره.

معمولا تصور میشه که کسی به صفحه درباره ما توجهی نکرده و بیشتر به خدمات و اجناس ارائه شده در سایت مراجعه میکنن، این تفکر تا حدی درسته ولی زمانیکه قراره یه بازدیدکننده به مشتری تبدیل شه اهمیت صفحه درباره ما یا درباره شرکت بیشتر از قبل زیاد می شه.

به عنوان طراح سایت یا صاحب شرکت تمرکز ما بیشتر روی صفحات داخلی سایت و ارائه بهتر محصولاته و این موجب کاهش توجه به بخشای اصلی مانند صفحه درباره ما و تماس با ما می شه. در دنیای تجارت امروز، برنده ها و شرکتای بزرگ در رابطه با مشتریان و ایجاد احساس شناخت دوطرفه بسیار موفق عمل کردن تا جاییکه شما صاحبان خیلی از شرکتای بزرگ مانند اپل و گوگل رو بخوبی میشناسین و حتی ممکنه زندگینامه اونا رو مطالعه کرده باشین. علاقه شما به خوانندگان و هنرمندان تا حد زیادی مدیون شناخت اونا و اطلاع از زندگی شخصی شونِه.

به چه دلیل شرکتای بزرگ توجه خاص ای به رابطه دوطرفه با مشتریان دارن؟ ایجاد شناخت از شرکت شما به چه شکلی قابل انجامه؟ طراحی مناسب و ارائه اطلاعات در صفحه درباره ما میتونه اولین قدم شما در این راه باشه. در ادامه ۵ نکته مهم واسه نوشتن صفحه درباره ما خوب رو بررسی می کنیم.

۱. شناخت نیاز و هدف مشتریان

آدما به دلیلای زیادی به سایت شما وارد می شن و وظیفه شما شناسایی نیاز و هدف اوناس. مثلا یه طراح رو بررسی میکنیم؛ واسه کاربران مهمترین نکات مشاهده نمونه کارا، نرم افزارهای مورد استفاده و سابقه فعالیت یه طراح هستش. مشتریان بدنبال شخصی هستن که مدرک دانشگاهی معتبر، نمونه کارای مناسب و خلاقیت کافی داشته باشه و بهترین مکان واسه ارائه این اطلاعات صفحه درباره ما یا درباره شرکت هستش.

۲. به کار گیری ادبیات مناسب

شما باید تشخیص بدید که چه نوع ادبیاتی واسه صفحه درباره ما و رابطه بهتر با مشتریان مناسبه، این لازمه شناخت مشتریان هدف، گروه سنی و زمینه فعالیت شرکته. ادبیات مناسب در صفحه درباره ما میتونه موجب ایجاد شناخت نسبی و اعتماد در مشتریان شما شه. مثلا اگه شما وارد کننده لوازم فنی و مهندسی هستین معرفی شرکتای همکار، ارائه گواهی معتبر نمایندگی و محیط کاری و تعداد کارمندان شرکت در صفحه درباره ما میتونه تشویق کننده مناسبی واسه همکاری افراد با شما باشه.

۳. نبود به کار گیری تبلیغات

صفحه درباره ما محلی واسه معرفی خود و رابطه بهتر با مشتریاس. در این بخش نباید به معرفی اجناس خود و ارزشاشون بپردازید بلکه از این فضا واسه معرفی اهداف و سیاستای کلی شرکت استفاده کنین، اجازه بدید تا افراد با مطالعه صفحه درباره ما تا حد بیشتری با شما و تفاوتای اساسی شرکتتون با بقیه رقبا آشنا شن.

حتما بخوانید :
آموزش دیجیتال مارکتینگ با بررسی ۹ نمونه موفق از تبلیغات نیتیو یا تبلیغات همسان

۴. به کار گیری تصاویر شرکت و پرسنل

واسه بیان داستان خود و یا شرکتتون می تونین از تصاویر مناسب هم بهره بگیرین، ارائه عکسایی از محیط شرکت و کارخانه، همایشا و نمایشگاه هایی که در اونا فعالیت داشتین و یا حتی عکس پرسنل و مدیران شرکت در صفحه درباره ما میتونه تاثیر زیادی بر ایجاد این رابطه و شناخت داشته باشه.

۵. معرفی مشتریان شاخص

صفحه درباره ما یا درباره شرکت مکان مناسبی واسه معرفی مشتریان برگزیده خود و نظرات اونا در مورد شرکت و یا سایت شما هستش. از مشتریان خود بخواین که نظر خود رو در چند سطر کوتاه درباره شرکت شما و چگونگی سرویس دهی بنویسن و بخش خاص ای در صفحه درباره ما به اون اختصاص بدید.

هم اینکه با معرفی همکاران تجاری و مشتریان شناخته شده خود در صفحه درباره ما بدون هیچ سختی ای می تونین اعتماد افراد جدید رو به دست بیارین.

سه نمونه از طراحی صفحه درباره ما

۱. سایت شخصی

سایت آقای Justin Delabar یه نمونه مناسب واسه طراحی صفحه درباره ما رو استفاده کرده که مناسب سایتای شخصی مانند سایت طراحان گرافیکی یا وبلاگ نویسانه. کوتاه بودن متن، ارائه اطلاعات شخصی، به کار گیری تصویر، قرار دادن لوگو همکاران و یه نمونه نقل قول درباره سایت از مشتریان در کنار هم ظاهر قشنگتر و مفید بودن به صفحه درباره ما بخشیده.

صفحه درباره ما واسه سایت شخصی

یه نمونه درباره ما واسه سایت شخصی

۲. سایت شرکتای کوچیک

سایت paravelinc واسه صفحه درباره ما و ایحاد رابطه با بازدیدکننده خوب از تصاویر گروه خود استفاده کرده. هم اینکه در ادامه نمونه ای از پروژه های انجام گرفته بوسیله گروه و همایشایی که در اون حضور داشتن قرار داده شده. این نمونه از صفحه درباره ما انتخاب مناسبی واسه شرکتای خدماتی و کوچکه.

صفحه درباره ما واسه شرکتهای کوچیک

یه نمونه درباره ما واسه شرکتهای کوچیک

۳.سایت شرکتای بزرگ و کارخانجات

در سایت B-Reel توجه خاص ای به محتوا شده، هم اینکه اولین پاراگراف به بیان اهداف و اساسنامه شرکت میپردازه. به کار گیری تصویر همه کارمندان در کنار هم نشون دهنده برخورداری از پرسنل مناسب و اتحاد میان اوناس. این نوع ارائه مطالب در بخش درباره ما میتونه انتخاب مناسبی واسه شرکتای بزرگتر و یا کارخانجات باشه.

صفحه درباره ما واسه شرکتهای بزرک و کارخانجات

یه نمونه درباره ما واسه شرکتهای بزرک و کارخانجات

شمام ایده خاصی واسه صفحه درباره ما در سایت خود بکار گرفتین یا توجهی به اون داشتین؟ تجربیات خود رو با ما در میان بذارین.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *