سئو جوملا

  • جوملا چیه ؟

  • آموزش سئو جوملا

راهنمای ساده واسه سئو در جوملا

اینجا می خوایم که به چند نکته دور و بر سیستم مدیریت محتوای جوملا اشاره کنیم. این نکته ها طی چند سال کار و تجربه های جور واجور بدست اومده و به شما ارائه شدن.
URL های جوملا که با موتورهای جستجو سازگاری دارن (Joomla Search Engine Friendly URLs)
جوملا یه سیستم مدیریت محتوای فوق العاده س که به شما اجازه میده که تموم کارای مربوط به وب سایتتون رو مدیریت کنین. به خاطر همین امروزه جوملا مورد توجه خیلی از مشتریان طراحی سایت قرار گرفته. اما وقتی که جوملا رو نصب می کنین، URL های موافق با موتورهای جستجو به صورت پیشفرض در حالت فعال قرار ندارن و شما باید اونا رو تنظیم کنین.
URL های موافق با موتورهای جستجوی جوملا فقط واسه سرور Apache کاربرد دارن. جوملا واسه هدایت سرور به سمت فایلای درست، از mod_rewrite با به کار گیری PHP استفاده می کنه. واسه مسیرهای mod_rewrite تنها ۳ خط کد در htaccess. هست.
در ادامه این مقاله رو تا انتها دنبال کنین تا مطمئن شید که هنگام نصب جوملا از URL های موتور جستجو پسند (Search Engine Friendly URLs (SEF)) استفاده میکنین.
چگونگی فعال سازی URL های موتور جستجو پسند(Search Engine Friendly URLs):
اول باید Apache رو راه اندازی کنین
بعد باید mod_rewrite رو به حالت enabled درآرین
سرور شما باید اجازه بده که htaccess. لغو (override)شه.
در فایل configuration.php مقدار $mosConfig_sef= “۱” رو وارد کنین. (اگه به هر دلیلی نمی تونین در فایل config عمومی(global) مقدار رو تغییر بدین، از این تنظیمات استفاده کنین. اگه فایل شما غیر قابل نوشتن (UNWRITABLE) هستش باید چگونگی تنظیمات فایل (permissions) رو تغییر بدین).
فایل htaccess.txt رو به htaccess. تغییر نام بدین.
به این روش متوجه میشین که بخشا/محتواها/آیتما دارای URLهای مناسبی هستن. مانند :

http://www.site.com/content/view/5/2

و اجزاهای جور واجور، URLهایی مانند زیر دارن :

http://www.site.com/component/option,com_contact/Itemid,3

عیب یابی URLهای موتور جستجو پسند(SEF)
بررسی کنین که Apache رو راه اندازی کردین ؟
واسه بررسی این موضوع به نشانی administration > System > System Info برید
Server type باید در کنار Web Server موجود باشه. URLهای موتور جستجو پسند روی حالت IIS راه اندازی نمی شن.
باید بررسی کنین که mod_rewrite در حالت فعال باشه
واسه بررسی این موضوع به نشانی administration > System > System Info برید. روی زبانه PHP Information کلیک کنین. اسکرول موس رو بچرخونین تا به ردیف Loaded Modules برسین. mod_rewrite باید اینجا لیست شده باشه. اگه mod_rewrite اینجا بارگذاری نشده از میزبان وب خود بخواین تا mod_rewrite رو واسه شما فعال کنه.
سرور شما باید اجازه بده که htaccess. لغو (override) شه.
واسه بررسی این موضوع همه متن موجود در فایل htaccess. رو خط بزنین و یه کامنت ساده در اون بنویسین. مثلا :

Code: “Redirect /google.html http://www.google.com”

حالا در مرورگر نشانی http://www.yoursite.com/google.htm رو وارد کنین.

اگه این کار شما رو به Google.com ریدایرکت کنه همه چیز درسته.
مقدار  $mosConfig_sef= “۱” رو در فایل configuration.php تنظیم کنین.
هم اینکه می تونین URLهای موتور جستجو پسند (SEF ) رو از راه نشانی Site > Global Configuration فعال سازی کنین.
فایل htaccess.txt رو به درستی به .htaccess تغییر نام بدین.
یادتون باشه که این مورد می تونه بوسیله یه برنامه FTP انجام شه. به نقطه اول عبارت دقت کنین! به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که نمی تونین این تغییر نام رو در ویندوز انجام بدین و باید این کار رو مستقیما در سرور انجام بدین.
به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که URLهای موتور جستجو پسند (Search Engine Friendly URLs) در حالت پیش فرض غیر فعال هستن.
دوباره بررسی کنین که فایل htaccess.txt رو به .htaccess تغییر نام داده و بررسی کنین که Search Engine Friendly URLs رو در فایل configuration.php در حالت فعال (on) قرار داده باشین.
هنوز با اعمال این تغییرات مشکل مربوط به URLهای موتور جستجو پسند واسه شما حل نشده؟ سایت شما واقعیه یا روی یه سرور تستی قرار داره؟ اگه سایت روی سرور تستی قرار داره تنظیمات URLهای موتور جستجو پسند رو وقتی که نام دامنه واسه سایت تنظیم کردین، انجام بدین.
پلاگینsh404SEF
پلاگین sh404SEF کار سئو  رو در جوملا آسون می کنه.
در اول از راه سایت siliana.com پلاگین Joomla sh404SEF رو دانلود و نصب کنین.
شما می تونین از راه فروم جوملا نظرات بقیه رو در مورد این پلاگین بررسی کنین. دستورالعمل به کار گیری این پلاگین در ادامه توضیح داده شده.
>> واسه Apache ، URL های موتور جستجو پسند رو فعال کنین. اگه به ساختارای خودکار تولید URL علاقه ای ندارین، می تونین از تنظیمات خودتون استفاده کنین. عنوان صفحه و تگای متا رو تولید کنین و اونا رو درون صفحه بذارین. عنوان و تگا می تونن به شکل دستی هم تنظیم شن. بررسیای امنیتی رو انجام بدین. به این صورت که محتوای URL و آی پی بازدید کننده (visitor IP) رو با چک لیستای امنیتی تطبیق بدین. هم اینکه یه سیستم anti-flooding جفت و جور کنین.
موقع بازنویسی URL، واسه کاهش جستجوی پایگاه داده و افزایش زمان بارگذاری صفحه، پلاگین مورد نظر یه سیستم ذخیره (caching) درون خود داره. sh404SEF با وجود mod_rewrite و هم اینکه بدون وجود اون می تونه بکنه (یعنی هم با فایل htaccess. و هم بدون اون). URL ها در هر دو حالت مثل همدیگه هستن. تنها فرق اونا وجود یه بیت index.php در نشانی هنگام استفاده نکردن از فایل htaccess. هستش. این حالا تنظیمات پیشفرضه، چون به کار گیری اون راحت تر میشه.
هم اینکه ممکنه بخواین که اسناد خطا (ErrorDocument) خودتون رو تنظیم کنین. چراکه ارور ۴۰۴ بدون به کار گیری فایل htaccess. دیگه به وسیله جوملا پردازش نمی شه.
shCustomTags ابزاری واسه مدیریت تگ هاس. این وسیله یه ماژوله که به خواسته شما، در هر کدوم از صفحات سایت، به بازنویسی عنوان، توضیحان، کلید واژه ها، رباتا و زبون تگای متا می پردازه. این ماژول دارای یه سیستم پلاگین به جای هر کدوم از کامپوننتا هستش و یه پلاگین منظم محتوا واسه تولید تگا در اون تعبیه شده.
هم اینکه شما می تونین هر کدوم از تگا رو به دلخواه براساس صفحه اون تغییر بدین (هر صفحه با URL اون صفحه شناسایی می شه.)

یکی با عنوان Begin – Joomla! core SEF Section (هسته اصلی بخش URLهای موافق با موتورهای جستجوی جوملا ) و درست در کنار اون دیگری با عنوان ########## Begin – ۳rd Party SEF Section (بخش URLهای موافق با موتورهای جستجوی مربوط به کامپوننتای دیگه) قرار دارن.
اینجا شما باید در اول هر خط از بخش اول # تایپ کنین و # های بخش دوم رو پاک کنین. در آخر محتویات فایل به صورت زیر هستن :

########## Begin – Joomla! core SEF Section
############# Use this section if using ONLY Joomla! core SEF
## ALL (RewriteCond) lines in this section are only required if you actually
## have directories named ‘content’ or ‘component’ on your server
## If you do not have directories with these names, comment them out.
#
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
#RewriteCond %{REQUEST_URI} ^(/component/option,com) [NC,OR] ##optional – see notes##
#RewriteCond %{REQUEST_URI} (/|.htm|.php|.html|/[^.]*)$ [NC]
#RewriteRule ^(content/|component/) index.php
#
########## End – Joomla! core SEF Section
########## Begin – ۳rd Party SEF Section
############# Use this section if you are using a 3rd party (Non Joomla! core) SEF extension – e.g. OpenSEF, 404_SEF, 404SEFx, SEF Advance, etc
#
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^(/component/option,com) [NC,OR] ##optional – see notes##
RewriteCond %{REQUEST_URI} (/|.htm|.php|.html|/[^.]*)$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule (.*) index.php
#
########## End – ۳rd Party SEF Section

توجه : این نوشته ها از فایل htacces. مربوط به نسخه Joomla 1.0.12 گرفته شده. اگه شما از نسخه های جدیدتر جوملا استفاده می کنین، در سری ۱.۰.x ، از آخرین نسخه فایل به جای چیزی که اینجا آورده شد استفاده کنین.
اگه هنگام بررسی بازنویسی URL ، با ارور ۴۰۴ یا ارور داخلی ۵۰۰ یا ارورای مشابه اونا مواجه شدید، باید یه # دیگه به اول این خط اضافه کنین(نزدیک به بالای فایل) : Options FollowSymLinksso. پس این خط به صورت زیر می شه :
#Options FollowSymLinks
اگه این تغییر خطاها رو برطرف نکرد، اگه سایت جوملای شما تو یه sub-directory قرار داره، باید به دنبال خطی مثل خط زیر بگردین :
#RewriteBase /
و اونو با خط زیر جانشین کنین :
RewriteBase /sub_directory_of_your_joomla_install
در بعضی از سرورا، حتی اگه سایت شما تو یه sub-directory قرار نداشته باشه، بهتره جابجایی زیر رو هم امتحان کنین :
#RewriteBase /
جا به جا شه با :
RewriteBase /
در هر بار تنها یه چیز رو تغییر بدین و قبل از امتحان کردن مرحله بعدی بررسی کنین که تغییر اعمال شده چه تاثیری بر یافته های داشته.
تنظیمات و پیکر بندی sh404SEF
پیکر بندی sh404SEF کلا کار ساده ایه. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر در مورد هر آیتم وقتی که در صفحه پیکر بندی قرار دارین می تونین موس رو روی تصویر آبی رنگ (i) ببرین. وقتی که این تنظیمات رو ذخیره کنین، همه URLهای شما از پایگاه داده حذف می شن.
اگه سایت پر ترافیکی دارین، قبل از ذخیره سازی پیکر بندی sh404SEF یا پاکسازی پایگاه داده، عاقلانه س که سایت رو به حالت offline بذارین. بعد از انجام این کار، باید از یه وسیله آنلاین واسه تولید یه نقشه سایت خودکار استفاده کنین یا سایت رو به خاطر پیدا کردن لینکای خراب چک کنین. اسپایدرای موتور جستجو به داخل سایت شما میرن و همه لینکا رو بررسی می کنن. پس همه لینکا در cache قرار داده می شن و به سرعت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرن.
سیستم کشینگ sh404SEF بسیار شفافه و به طور خودکار هر زمان که نیاز باشه بازسازی می شه. به کار گیری کش علاوه بر کاهش نیاز به تعداد پایگاه داده ها، به طور زیادی سرعت بارگذاری صفحات رو بالا می بره. با این وجود توجه به این موضوع مهمه که به کار گیری کش نیاز به حافظه زیادی هم داره. اندازه این حافظه می تونه بسته به پارامترهای انتخابی مناسب محدود شه و حتی می تونه بطور کامل خاموش شه.
اگه سایت شما چند زبانه س، شما می تونین ترجمه URL رو خاموش کرده و یا اونو روشن نگاه دارین. به طور طبیعی المانای URL به زبون کاربر ترجمه می شه. این اتفاق هم اینکه وقتی که از کاراکترهای غیر لاتین استفاده می شه هم میفته. در این مواقع، زبون پیشفرض سایت همیشه استفاده میشن.
قبل از تولید URLهای تازه بهتره که log 404 پاکسازی شه.
اصلاح URLها
شما می تونین URL های جوملا رو اونطور که می خواین اصلاح کنین و اونا رو از دیدگاه سئو بهینه سازی کنین.
به بخش ادمین جوملا و پس از اون به sh404SEF Control Panel برید
روی View/Edit SEF Urls کلیک کنین
URL که می خواید اونو اصلاح کنین رو انتخاب کنین
اگه چک باکس با عنوان Save as Custom Redirect رو فعال کنین، URL در ناحیه Custom Redirect قرار می گیره که به این روش از راه کنترل پانل sh404SEF می تونین به اون URL دسترسی داشته باشین.
وقتی که روی گزینه View/Edit Custom Redirects کلیک میکنین، URL خود رو اینجا می بینین. وقتی که شما پیکربندی رو ذخیره می کنین این URLها حذف نمی شن. شما می تونین اونا رو هر طور که می خواین اصلاح کرده و ذخیره کنین.
این موضوع به خصوص وقتی که در حال بروزرسانی یه سایت کهنه هستین بسیار کارایی داره چون همه URLهایی که دیگه قابل دسترسی نیستن به این روش ثبت می شن.
شما می تونین این URLها رو از راه کنترل پانل sh404SEF ببینین.
شما می تونین با URL که قصد اصلاح اونو دارین کاربران رو به صفحه جدید ریدایرکت کنین و URL جدید رو بجای اون وارد کنین.
بک آپ گیری از داده ها
شما می تونین URLهایتان رو به یه فایل وارد کرده و یا از یه فایل خارج کنین. در کنترل پانل sh404SEF جوملا، دکمه ای به این منظور تعبیه شده.
شمام اینکه می تونین از ناحیه Custom Redirect ، URLها رو خارج کرده و یا اونا رو به اونجا وارد کنین. در این مورد فقط URLهایی که به صورت دستی تعریف شدن در فایل خروجی ذخیره می شن.
فایل ورودی (import file) یه فایل تکست ساده س! که URLها در اون لیست شدن. مثلا اگه بخوایم روی داده های redirections یه پردازش سنگین انجام بدیم، این فایل واسه ورود به نرم افزارهای طبقه بندی مناسب میشه.
اگه می خواین دوباره URLهایتان رو وارد کنین، به همون صفحه قبلی رفته و فایل رو انتخاب کنین و روی دکمه Import Custom URLs کلیک کنین.
متا تگایی که در جوملا به طور دستی تعریف شدن هم به همین روش می تونن وارد یا خارج شن. لینک ورودی/ خروجی در بالای صفحه تگای متا (Meta Tags screen) قرار داده شده و از راه کنترل پانل اصلی قابل دسترسی میشه.
تجریبات شخصی
ما همیشه تلاش می کنیم که سایتای جوملای سئو پسند تولید کنیم. sh404SEF یکی از بهترین پلاگینای جوملاه که مورد استفاده ما قرار گرفته. نصب و به کار گیری این پلاگین بسیار آسونه و اگه شما با جوملا و htaccess آشنا باشین و علم کمی در مورد سئو سایت داشته باشین، ستاپ کردن اونم واسه شما بسیار ساده میشه.
URL های سئو پسند
با راهنماییایی که انجام شد، فعال سازی URLهای موافق با موتورهای جستجو بسیار ساده س! و کافیه که شما جوملا رو واسه فعال سازی اون آماده کنین. البته ذکر این نکته لازمه که URLهای خروجی جوملا به صورت پیشفرض تمیز و مرتب نیستن و بیشتر بسیار بلند و درهم ریخته هستن.
سایتای جوملا حتی بدون این فعال سازیا هم به وسیله گوگل، یاهو و MSN بدون هیچ مشکلی اندیس گذاری می شن اما بیشتر فعالان سئو فکر می کنن که به کار گیری URLهای هدف دار هم واسه کاربران و هم واسه موتورهای جستجو بهتر میشه.
یه URL موتور جستجو پسند، وقتیه که شما می تونین با به کار گیری اون کلمه کلیدی خود رو در نام حقیقی فایل بذارین و دست کم به این روش از امتیازات به کار گیری کلید واژه ها در گوگل بهره مند شید و به این روش یکی دیگه از بخشای پازل سئو رو واسه سایتتون تکمیل کنین.
این جزء، واسه URLهای قدیمی یه ریدایرکت ۳۰۱ به گوگل صادر می کنه. این ریدایرکت دائمی بوده و مورد پسند موتورهای جستجوئه، یعنی شما حتی با تغییر راه صفحات سایتتون هم می تونین رتبه اون صفحه رو حفظ کنین.
قرار دادن تگ عنوان واسه صفحه اصلی
تگ عنوان صفحه اصلی یکی از مهمترین تگای عنوان در سایت شماس. به صورت پیشفرض جوملا واسه این تگ از نام سایت که شما اونو در config گفتین استفاده می کنه که تا حدودی گوگل پسند نیس. چون اگه از مهمترین کلیدواژهای سایتتون در تگ عنوان صفحه اصلی سایت استفاده کنین واسه سئوی سایتتون بسیار مناسب تر میشه.
چیجوری میشه واسه صفحه اصلی سایتای جوملا تگ عنوان تولید کرد؟
شما می تونین با به کار گیری پلاگین سئوی sh404SEF که یه تنظیم کننده URL رایگان جوملا بوده و URlهای موتور جستجو پسند (SEF) تولید می کنه، واسه صفحه اصلی سایت جوملای خود یه تگ عنوان تولید کنین. چگونگی کار به شکل زیره :
در منوی کامپوننتای جوملا (Joomla Components menu) گزینه sh404SEF admin رو انتخاب کنین.
در sh404SEF admin ، Meta Tags رو انتخاب کنین.
در قسمت بالا سمت راست Home Page Meta رو انتخاب کنین.
به انتخاب خودتون یه عنوان انتخاب کنین که حدود ۱۰ کلمه باشه
در حدود ۲۰ کلمه یه توضیح کوتاه در مورد سایتتون بنویسین
به این روش می تونین یه عنوان غنی از کلید واژه ها واسه سایت جوملای خودتون تولید کنین.
آخرین نسخه
<< به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در نسخه های گذشته sh404SEF یه پیکر بندی جداگونه واسه تگ متای صفحه اصلی در نظر گرفته شده. این بخش در پانل ادمین sh404SEF قرار گرفته اما یه دکمه جداگونه با عنوان Meta Tags هم هست. روی این گزینه کلیک کنین و بعد می تونین بخش مدیریت متا تگا رو ببینین.
در صفحه مدیریت تگای متا (Meta Tag Management Page) نزدیک به بالای صفحه دو دکمه سبز رنگ هست. یکی از اونا با عبارت Home Page Meta مشخصه.
روی این دکمه کلیک کنین و اینجا شما می تونین تگ عنوان، توضیحات و … رو وارد کنین.
عناوین صفحه مناسب و URLهای تمیز موتور جستجو پسند در سئوی جوملا
تا اینجا شما یه سایت جوملا دارین، سرور شما از htaccess. پشتیبانی می کنه و شما URLهای موتور جستجو پسند رو فعال کردین و در آخر تونسته اید که sh404sef رو با موفقیت نصب و راه اندازی کنین. پس حالا می تونین به شکل خودکار به تولید URLهایی با اندازه خوانایی بیشتر تولید کنین.
حالا سایت جوملای شما URLهای مناسب و تمیز تولید می کنه که کاربران و موتورهای جستجو می تونن اونو به روشنی بفهمن. اما هنوزم بعضی وقتا URLاتون ممکنه کمی طولانی باشن. هم اینکه ممکنه این URLها کمی به هم ریخته تولید شن. چون جوملا به صورت خودکار از همه کلمات عنوان صفحه شما واسه تولید URL واسه اون صفحه استفاده می کنه.
نکته ای که پیشنهاد می کنیم در این رابطه ازش استفاده کنین، خارج کردن کلمات سکون (Stop Words) هستش. این کلمات به وسیله گوگل در همه جا یافت می شن و به کار گیری اونا بی ثمر میشه. مثلا به نمونه زیر توجه کنین :
در جوملا وقتی که یه صفحه جدید تولید میکنین در سیستم مدیریت محتوا دو گزینه فوری در اختیار شما قرار داده می شه.
عنوان – عنوان حقیقی سایت شما عبارت Website Design in Glasgow با کلیدواژهای مهم Website ، Design و Glasgowه و in جزو کلید واژه ها نیس.
عنوان مستعار (Title Alias) – این URL حقیقیه که شما اونو تولید میکنین، و اگه از این گزینه استفاده نکنین، جوملا از عنوان صفحه شما به عنوان URL صفحه استفاده انجام میده(بسیار مثل اون چیزی که وردپرس در Permalinks انجام میده).
پس همونطور که در مثال مشاهده کردین پیشنهاد می شه که از کلمات اضافی و غیر لازم (مانند in در مثال بالا) در URL استفاده نشه و تنها کلیدواژهای مهم در اون گذاشته شه.
در خیلی از صفحات مراحلی که ذکر شد تنها کارهاییه که واسه داشتن URLهای تمیز و گوگل پسند نیازه که انجام بدین، اما در بعضی از صفحات، بهتره با به کار گیری sh404sef این گزینه های پایه رو ندیده بگیرین و به تولید عناوینی واسه صفحه بپردازید که همخوانی دقیقی با سرتیتر مقاله در بخش عنوان نداشته باشه.
تولید URLهایی که تمیز و مرتبی که در جوملا در کنترل کامل شما باشن، اونقدرا هم که به نظر میاد پیچیده نیس.
چیجوری از بوجود اومدن مشکل محتواهای مشابه جلوگیری کنیم؟
مشکل محتواهای مشابه در جوملا
جوملا مانند بیشتر سیستمای مدیریت محتوای دیگه، با مشکل تولید محتواهای مشابه روبروس. پلاگین sh404sef  تونسته بعضی از این مشکلات (نه همه اونا) رو برطرف کنه.

مشکلی

یکی از منابع اصلی تولید محتواهای مشابه در جوملا هنگامیه که شما آیکونای PDF و Print رو در همه صفحات تولید میکنین. همونطور که میدونید گوگل هنگام اندیس گذاری صفحات، لینک آیکونای pdf و print رو هم اندیس گذاری می کنه و چیزی که شما دوست ندارین اتفاق بیفته اینه که نسخه pdf صفحه شما بالاتر از محتوای صفحه در رتبه بندیا ظاهر شه. این موضوع به خصوص واسه سایتایی با اعتبار کم در گوگل بیشتر اتفاق میفته.
بهترین راه حل واسه این موضوع اینه که در جوملا PDF و print رو به حالت un-publish در بیارین. به این روش با پیشگیری از این اتفاق همه امتیازات گوگل به محتوای صفحه اختصاص پیدا می کنه.

راه حل

نصب کامپوننتای بیشتر
بعضی وقتا مشاهده می شه که یه سایت که تنها ۵۰ صفحه داره، ۴۰۰۰ صفحه اندیس گذاری شده در گوگل ثبت کرده و این موضوع به دلیل وجود کامپوننت تقویمیه که یه کاربر اونو در سایت خود نصب کرده. ایندکس شدن صفحات بی ثمر، هیچ منفعتی واسه سایت نداره و گوگل واسه این موضوع از سایت شما راضی نیس.
موقع به کار گیری کامپوننتای جوملا از افزونه س ایی استفاده کنین که در تولید اونا، سئو و گوگل روش زوم شده باشن و واسه اونا در صفحه، گزینه های nofollow و no index در نظر گرفته شده باشه یا بشه اونا رو به وسیله فایل robot.txt از مدار ایندکس گذاریا خارج کرد تا در آخر هنگام به کار گیری این اجزاها در صفحه، در ایندکس گذاری محتوا به وسیله گوگل هیچ مشکلی بوجود نیاد و تنها محتوای مورد نظر ایندکس گذاری شه.
هم اینکه باید در نظر داشته باشین که اگه از روی زور و اینکه دیگه چاره ای نیس از محتواهای تکراری استفاده میکنین از دامنه های کانونیکال در فایل htaccess بهره بگیرین یا اینکه یه متا تگ کانونیکال واسه چیزی که تولید کردین، ایجاد کنین.
چیجوری در جوملا تگ سرتیتر H1 تولید کنیم؟
قرار دادن تگ H1 در جوملا
هیچ مدرکی براساس واقعیت وجود نداره که ثابت کنه تگای H1 در صفحه یا حتی تگای H1 تا H6 سود خاصی واسه رتبه های بالای گوگل دارن.
با این حال به گفته W3C داشتن یه تگ H1 از دید معنایی به درد بخوره. می گن که اگه صفحه شما از فیلترای دیگه گوگل عبور کرده باشه، تگای H1 می تونن به درد بخور باشن و در بحث رابطه مفهومی می تونن واسه صفحه وزن مثبتی رو به همراه داشته باشن.
شما می تونین با نصب پلاگین sh404SEF به این مهم دست پیدا کنین
پس از نصب به نشانی Components >sh404SEF > sh404SEF Configuration >Meta / SEO >Insert H1 tags رفته و گزینه Yes رو انتخاب کنین.
نکته : تقریبا استاندارده که صفحه اصلی سایتتون رو از راه تصویری که با تگ H1 تگ شده لینک کنین. البته این یه روش ماشینیه و هدف از به کار گیری تگH1 به این روش نیس. این یه ترفند قدیمی سئو هستش که دیگه گوگل به اون ارزشی نمی ده.
تگ H1 باید به طور دقیق چیزی که در صفحه هست رو به تصویر بکشه و از دیدگاه خیلی از کارشناسان سئو میشه گفت که این تگ نباید دقیقا با تگ عنوان صفحه سایت جوملای شما یکی باشه. اگه قصد داید از این روش استفاده کنین، تگ H1 رو از لینک تصویر (image link) به صفحه اصلی سایت انتقال بدین چون اگز می خواین از پیشنهادای W3C پیروی کنین باید در هر صفحه از یه تگ H1 استفاده کنین.
تولید تگ H1 واسه عناوین صفحه منفعتی واسه شما داره؟ جواب این سوال مثبته اما اندازه تاثیر آنن به سایت شما بستگی داره. اگه شما به دلایل گیر افتادن در فیلترای گوگل سایتی اسپمی شناخته میشین، این روش ها واسه شما نفعتی به همراه نداره.