پیشنهاد در زمینه گردشگری:پایان نامه ارائه مدلی جهت بازاریابی گردشگری
پیشنهادهایی در زمینه گردشگری
با توجه به نتایج بدست آمده از سوالات پژوهش، پیشنهاداتی به شرح زیر ارائه میگردند:
- استفاده از فنون و مهارتهای بازاریابی در حوزههای مختلف گردشگری و انتصاب مدیران متخصص در امر بازاریابی در حوزههای مختلف گردشگری.
- کاهش تصدیگری دولت و واگذاری امور اجرایی گردشگری به بخش خصوصی و توانمندسازی شکرتهای مرتبط با صنعت گردشگری.
- همنظر بودن ذینفعان گردشگری (شامل جامعه محلی، بنگاههای فعال در حوزه گردشگری و مدیریت مقاصد گردشگری) در مورد چشماندازآینده در راستای دستیابی به جایگاه مناسب در امر گردشگری.
- استفاده از برنامههای تبلیغی و ترفیعی مناسب و متنوع و شرکت فعالانه در جشنوارهها، نمایشگاهها و سمینارهای گردشگری در راستای شناساندن جاذبهها و امکانات گردشگری.
- برقراری امکان برگزاری تفریحات شبانه برای گردشگران و برگزاری رویدادهای مختلف در مکانهای دیدنی و دارای چشمانداز.
- همکاری و هماهنگی میان مدیریت بازاریابی رویداد و مدیریت بازاریابی گردشگری شهر یا کشور میزبان.
- پژوهشمداری مدیران و شناسایی عوامل مهم در جلب گردشگر بر اساس بخشبندیهای بازارهای هدف.
- تاکید بیشتر بر بازاریابیهای بلندمدت و نه مقطعی.
- استفاده از مدیران متخصص و دارای دانش بازاریابی.
- توجه مدیران به ارضای نیازهای مختلف گردشگران با ارائه محصولات و خدمات مختلف.
- در نهایت توجه ویژه به چهار بعد حیاتی گردشگری یعنی امور گردشگری (نظیر توسعه و جذب گردشگران داخلی و خارجی)، امور کیفی گردشگری (نظیر ارتقای سطح حیاتی کیفی خدمات ارائه شده به گردشگران)، امور شکلی گردشگران (نظیر بالا بردن وضعیت جاذبههای توریستی و تسهیلات اداری) و امور محتوایی گردشگری (نظیر پیامرسانی به گردشگرها قبل، حین و بعد از بازدید از جاذبههای گردشگری).
5-5- پیشنهادهای برای پژوهشهای بعدی
- مطالعه تطبیقی با عنوان پژوهش حاضر در سازمانهای مختلف دیگر.
- انجام تحقیقات جداگانه در خصوص سنجش و اندازهگیری میزان هوش هیجانی کارکنان.
- بررسی ارتباط متغیرهایی که نقش میانجی و تعدیلگر بین هوش هیجانی و رفتار شهروند سازمانی ایفا میکنند از قبیل سن، جنسیت و….
- بررسی وضعیت سازمانهای دولتی از نظر مولفه رفتار شهروند سازمانی.
بررسی تاثیر هوش هیجانی در ارتقای عملکرد سازمان.