پیشنهاد در زمینه گردشگری:پایان نامه ارائه مدلی جهت بازاریابی گردشگری

پیشنهادهایی در زمینه گردشگری

با توجه به نتایج بدست آمده از سوالات پژوهش، پیشنهاداتی به شرح زیر ارائه می­گردند:

  1. استفاده از فنون و مهارت­های بازاریابی در حوزه­های مختلف گردشگری و انتصاب مدیران متخصص در امر بازاریابی در حوزه­های مختلف گردشگری.
  2. کاهش تصدی­گری دولت و واگذاری امور اجرایی گردشگری به بخش خصوصی و توانمندسازی شکرت­های مرتبط با صنعت گردشگری.
  3. هم­نظر بودن ذینفعان گردشگری (شامل جامعه محلی، بنگاه­های فعال در حوزه گردشگری و مدیریت مقاصد گردشگری) در مورد چشم­اندازآینده در راستای دستیابی به جایگاه مناسب در امر گردشگری.
  4. استفاده از برنامه­های تبلیغی و ترفیعی مناسب و متنوع و شرکت فعالانه در جشنواره­ها، نمایشگاه­ها و سمینارهای گردشگری در راستای شناساندن جاذبه­ها و امکانات گردشگری.
  5. برقراری امکان برگزاری تفریحات شبانه برای گردشگران و برگزاری رویدادهای مختلف در مکان­های دیدنی و دارای چشم­انداز.
  6. همکاری و هماهنگی میان مدیریت بازاریابی رویداد و مدیریت بازاریابی گردشگری شهر یا کشور میزبان.
  7. پژوهش­مداری مدیران و شناسایی عوامل مهم در جلب گردشگر بر اساس بخش­بندی­های بازارهای هدف.
  8. تاکید بیشتر بر بازاریابی­های بلندمدت و نه مقطعی.
  9. استفاده از مدیران متخصص و دارای دانش بازاریابی.
  10. توجه مدیران به ارضای نیازهای مختلف گردشگران با ارائه محصولات و خدمات مختلف.
  11. در نهایت توجه ویژه به چهار بعد حیاتی گردشگری یعنی امور گردشگری (نظیر توسعه و جذب گردشگران داخلی و خارجی)، امور کیفی گردشگری (نظیر ارتقای سطح حیاتی کیفی خدمات ارائه شده به گردشگران)، امور شکلی گردشگران (نظیر بالا بردن وضعیت جاذبه­های توریستی و تسهیلات اداری) و امور محتوایی گردشگری (نظیر پیام­رسانی به گردشگرها قبل، حین و بعد از بازدید از جاذبه­های گردشگری).

 

5-5- پیشنهاد‌های برای پژوهش­های بعدی

  1. مطالعه تطبیقی با عنوان پژوهش حاضر در سازمان­های مختلف دیگر.
  2. انجام تحقیقات جداگانه در خصوص سنجش و اندازه­گیری میزان هوش هیجانی کارکنان.
  3. بررسی ارتباط متغیرهایی که نقش میانجی و تعدیلگر بین هوش هیجانی و رفتار شهروند سازمانی ایفا می­کنند از قبیل سن، جنسیت و….
  4. بررسی وضعیت سازمان­های دولتی از نظر مولفه رفتار شهروند سازمانی.

بررسی تاثیر هوش هیجانی در ارتقای عملکرد سازمان.