کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئو داخلی

به کار گیری کامنت مارکتینگ واسه بهبود سئو داخلی

همونطور که در بخش کامنت مارکتینگ چیه اشاره کرده بودیم، بازاریابی دیدگاه یا همون Comment Marketing به معنی افزایش بازدیدکننده سایت، افزایش فروش و یا بهبود جایگاه در نتایج جستجوی گوگل از راه نظرات کاربرانه.

در این مقاله تلاش میکنیم روش های هدف دار کاربردی کامنت مارکتینگ در داخل سایت رو معرفی کرده و تاثیر اون بر سئو داخلی رو بررسی کنیم. واسه تاثیر بیشتر کامنت مارکتینگ و بهبود سئو داخلی سایت این نکات رو در نظر بگیرین:

  • جواب کاربران باید سریع ارسال شه در غیراینصورت جواب رو در سایت دیگری جستجو میکنن.
  • جواب ارسالی به نظرات کاربران باید دقیق و کاربردی باشه، برگشت به محتوای مقاله و ارسال پاسخای کوتاه ناامید کننده س.
  • بعد از جواب گویی به کاربر از راه ایمیل یا اس ام اس به اون اطلاع رسانی شه تا دوباره به صفحه شما برگرده.

آموزش کامنت مارکتینگ با هدف سئو

https://websima.com/Courses/SEO-2018/07-Comment%20Marketing.mp4

در این ویدیو تلاش میکنیم روش های هدف دار کاربردی کامنت مارکتینگ در داخل سایت رو معرفی کرده و تاثیر اون بر سئو داخلی رو بررسی کنیم. 

به چه دلیل کامنت مارکتینگ بر سئو داخلی تاثیر گذاره؟

ارسال دیدگاه از طرف کاربران و جواب گویی شما به اونا هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم بر سئو داخلی صفحه تاثیر گذاره. در این  بخش مهمترین اثرات ارسال دیدگاه بر سئو صفحه رو بررسی میکنیم.

۱- افزایش رضایت کاربران از محتوای صفحه

یکی از فاکتورهای بسیار مهم سئو در سال ۲۰۱۸ اندازه رضایت کاربران از محتوای صفحه س. گوگل روشای مختلفی واسه امتحان رضایت کاربران از محتوای صفحه داره که همه بوسیله الگوریتم رنک برین بررسی می شن. در مقاله الگورتیم رنک برین و تاثیر اون بر سئو این مورد رو به صورت کامل بررسی کردیم.

rankbrain یافته های جستجو رو براساس رفتار کاربر بهینه میکنه

صفحاتی که توانایی ارسال دیدگاه دارن و البته محتوایی کاربردی و سوال برانگیز ارائه میکنن زمان حضور کاربر یا همون Dwell Time بیشتری دارن. یعنی احتمال خارج شدن کاربر از صفحه در وقتی کوتاه کم میشه و هم اینکه کاربران به جای برگشت دوباره به نتایج جستجوی گوگل ممکنه سوال خود رو در صفحه شما مطرح کنن.

۲- به روزرسانی دائمی صفحه

گوگل توجه بسیار زیادی به محتوای تازه و البته محتوای موندگار داره. ارسال دیدگاه تو یه صفحه نشون دهنده موندگاری محتوا و مهم بودن اون هستش. هم اینکه با ارسال هر دیدگاه جدید محتوای صفحه شما آپدیت شده و بخش جدیدی به اون اضافه میشه. این دو اتفاق هم بر بهتر شدن جایگاه و هم در حفظ رتبه شما موثر هستن.

۳- گستردگی دایره کلمات و تقویت معنی کلیدی صفحه

هر کاربری که وارد سایت شما میشه علم و ادبیات منحصر بفردی داره. سوالات کاربران عموما با همین ادبیات خاص و با به کار گیری عباراتی غیر رسمی ولی عادی مطرح می شن. این پراکندگی ادبیات موجب میشه که شما عبارات متنوعی در مورد همون معنی کلیدی در صفحه خود داشته باشین.

هم اینکه احتمال بسیار زیادی داره که عبارات یا سوالات درج شده بوسیله کاربران در بخش نظرات سایت بوسیله کاربر دیگری جستجو شه و در این شرایط سایت شما نتیجه ای بسیار مهم از نظر گوگل هستش. قبلا در مقاله ای با عنوان معنی کلیدی جانشین کلید واژه به این موضوع پراختیم که پیشنهاد میکنیم اون رو بخونین.

تکنیکای کاربردی کامنت مارکتینگ در سایت

در مقاله ای با عنوان تکنیکای کامنت مارکتینگ با هدف کسب بک لینک بهترین روش های هدف دار ارسال دیدگاه در سایتای دیگه رو بررسی کردیم. در این مقاله تمرکز ما بر ارسال دیدگاه در سایت و صفحات خودمونه.

۱- کاربران رو تشویق به ارسال کامنت کنین

معمولا اندازه مشارکت کاربران در بخش نظرات سایتای تخصصی پایینه و با احتمال خیلی کم اعتماد به نفس لازم واسه ارسال دیدگاه رو دارن. شما باید به اونا اعلام کنین که واسه نظراتشون ارزش قائلید و خوب جواب گوی اونا هستین.

در انتهای مقاله یا بالای بخش ارسال دیدگاه از جملات تشویقی واسه ارسال دیدگاه استفاده کنین. مثلا می تونین بگید. اگه بعد از مطالعه این مقاله هنوز ابهاماتی تو ذهن شما هست یا به اطلاعات بیشتر نیاز دارین در بخش نظرات اعلام کنین تا کارشناسان ما جواب گوی شما باشن.

تشویق کاربران به ارسال دیدگاه میتونه اندازه مشارکت در سایت و ارسال دیدگاه رو تا ۳۰ درصد زیاد کنه.

تشویق کاربران به ارسال دیدگاه در سایت و تاثیر اون بر سئو

۲- جواب دهی نظرات به صورت کامل و با هدف سئو

تولید محتوای مهم رمز موفقیت در سئو هستش ولی بیشتر اوقات ما با کمبود متن یا موضوع مواجه میشیم، در نتیجه تعداد کلمات یه مقاله زیاد نمیشه. نظرات کاربران به ما کمک میکنه که حواشی جذاب این موضوع رو بهتر بشناسیم و در مورد اون توضیحات تکمیلی ارائه بدیم.

یه دیدگاه میتونه مثل یه پاراگراف از متن بر سئو صفحه شما اثر داشته باشه. هرزمان دیدگاه جدیدی واسه مقاله ثبت شد تلاش کنین جواب شما طولانی و با هدف گذاری روی کلمات کلیدی هدف در صفحه باشه. با این کار شما حجم محتوای مهم و اندازه به کار گیری کلمات کلیدی رو به بهترین شکل افزایش میدید.

۳- یه سوال بیشتر، ۲ دیدگاه دیگه

خیلی از کاربران سوالاتی عمومی و بدون اطلاعات دقیق مطرح میکنن. مثلا ممکنه یه کاربر از شما سوال کنه که “به چه دلیل نرم افزار شما در گوشی من کار نمی کنه؟”

در این شرایط شما باید اول سوال کاربر رو به صورت کامل جواب داده و همه احتمالات ممکن رو توضیح بدید. اما در آخر می تونین مدل گوشی و نوع سیستم عامل اون رو هم از کاربر سوال کنین. با این کار هم جواب مناسبی به کاربر دادین و هم اون رو تشویق به ارسال دیدگاه های بعدی می کنین.

۴- از نظرات منفی استقبال کنین

هیچ محصول یا خدمتی نمی تونه بدون عیب و مشکل باشه و به طور حتم شمام مخالفین یا معترضینی دارید که کارکرد شما رو نقض میکنن. به جربزه میشه گفت بهترین نوع نظرات در سایت شما نظرات منفی هستن!

نظرات منفی به شما فرصت میدن از محصول یا خدمت خود دفاع کنین و البته واسه بقیه کسائی که صفحه رو بازدید میکنن حس اعتماد ایجاد کنین.

تصور کنین کاربری در صفحه همین مقاله کامنت مارکتینگ نوشته “این مقاله بنظرم خیلی سطحی بود و چیز جدیدی واسه ارائه نداشت.” جواب شما در این شرایط باید بسیار محترم ولی محکم باشه. تلاش کنین که دلیل ایجاد حس منفی رو شناسایی کرده و اون رو به صورت کامل برطرف کنین. مثلا بالا میشه پاسخی به شکل زیر در نظر گرفت.

“از فرستان دیدگاه شما در سایت بی انتها سپاس گزاریم، نظرات شما عزیزان موجب بهبود کیفیت کاری ما می شه. این مقاله واسه آدمایی جفت و جور شده که آشنایی کافی با تکنیکای کامنت مارکتینگ ندارن و تازگیا با این معنی آشنا شدن. اگه این مقاله از نظر شما سطحیه شاید فردی با تجربه و علم بالا در مورد سئو هستین پیشنهاد میکنم مقالات بخش آموزش سئو حرفه ای رو بخونین.”

دیدگاه منفی کاربران فرصتی واسه کامنت مارکتینگ

با ارسال یه جواب محترم و منتشر کردن یه دیدگاه منفی، شما هم حس رضایت در فرد معترض رو برطرف کردین و هم به بقیه کاربرانی که به این صفحه وارد می شن اعلام می کنین که خوب جواب گوی نظرات مثبت و منفی هستین.

۵- فوت وفن هیجان انگیز من مخالفم

ایجاد فضای چالشی در سایت و به کار گیری فوت وفن من مخالفم میتونه یکی از راه های موثر واسه دریافت نظرات بیشتر باشه. این فوت وفن هم در تولید محتوا و هم در ارسال دیدگاه اثر میذاره.

تصور کنین که در صفحه خرید گوشی آیفون یه کاربر از کیفیت پایین محصول یا برتری سامسونگ نسبت به اون صحبت کنه بنظر شما چه تعداد دیدگاه مخالف یا موافق در ادامه اون درج می شه؟ در بعضی از صفحات دیجی کالا میشه صدها دیدگاه از طرف کاربران دید که در حال بررسی و مقایسه اجناس هستن.

کامنت مارکتینگ با هدف سئو در صفحه اجناس

در این فوت وفن مدیر سایت با هویت نامشخص و به عنوان یه فرد مخالف نظر خود رو اعلام میکنه. معمولا این نظرات بدون منطق کافی هستن و کاربران زیادی رو مجبور به عکس العمل میکنه.

یکی دیگه از روشام مخالفم جفت و جور یه مقاله انتقادی واسه یه محصول یا مجموعه موفقه. تو یه آزمایش ساده مقاله ای با عنوان به چه دلیل ASP.net خوب نیس جفت و جور کردیم تا اندازه بازخورد کاربران رو سبک سنگین کنیم. جالبه بدونین این صفحه در کمتر از یه ماه ۳۰ دیدگاه در خود داشت که محتوای بعضی از نظرات بیشتر از ۴۰۰ کلمه بود.

فوت وفن من مخالفم واسه کامنت مارکتینگ

هم اینکه در انجمنا و سایتای تخصصی ASP.net لینک به این صفحه قرار داده شده بود تا متخصصین به اون مراجعه کرده و با مقاله انتقادی وبسیما مقابله کنن.

نکته بسیار مهم در فوت وفن من مخالفم اون هستش که شما شروع کننده باشین ولی در ادامه جواب گوی همه نظرات خودتون نباشین. از بقیه بخواین که نظرات مثبت یا منفی خود رو در مورد دیدگاه شما بگن ولی هیچ وقت از حریم ادب و احترام خارج نشید.

۶- خودتون شروع کننده باشین

صفحاتی که دیدگاهی در اونا وجود نداره شانس پایینی واسه مشارکت کاربران دارن. اگه هیچکی سوالی از شما نمیپرسد خودتون اولین پرسشگر باشین. براساس محتوای مقاله یه سوال مهم سوال کنین و خوب از طرف مدیر سایت جواب اون رو بفرستین.

با این کار کاربران که وارد صفحه می شن متوجه می شن که سوالات اونا بوسیله یه کارشناس خوب جواب داده می شه. این فوت وفن موجب ایجاد حس اعتماد به نفس واسه مطرح کردن سوالات بعدی می شه. جالبه بدانیند مقالاتی که دست کم یه دیدگاه ثبت شده دارن ۲۵ درصد بیشتر از مقالات بدون دیدگاه مشارکت دارن.

سخن پایانی

کلیه روشای پیشنهادی باید با هدف افزایش رضایت و مشارکت کاربران در سایت باشن. اگه در ارسال نظرات زیاده روی کنین یا جواب دهی مناسبی به دیدگاه کاربران نداشته باشین میتونه تاثیر معکوسی بر سئو صفحه یا تشویق کاربران به مشارکت داشته باشه.

بنظر شما چه روشای دیگری واسه افزایش اندازه مشارکت کاربران و تشویق اونا واسه ارسال دیدگاه در سایت هست؟ تجربیات خود رو در بخش نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بذارین.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *