کلمات کلیدی متا در سئو

تگ کلمات کلیدی و نقش اون در سئو

این روزا نظرات متفاوتی مبنی بر تاثیر و یا نبود تاثیر کلمات کلیدی متا بر سئو سایت میشنوین. فرض کنین که شما صاحب یه سایت خدمات مجالس هستین و یکی از رقیبان شما کلمات کلیدی شما رو در سایت خود قرار می ده، حتی نام شرکت شما هم در بین اونا دیده میشه، باید به این اهمیتی بدین؟ خیر، دست کم از نظر موتور جستجوی گوگل از سپتامبر ۲۰۰۹ تگ کلمات کلیدی هیچ کاربرد و تاثیری در سئو سایت نداره.

در سپتامبر ۲۰۰۹ یکی از مدیران گوگل در بلاگ وبمستر این شرکت مطلبی رو درباره کلمات کلیدی منتشر کرد و به چهار سوال اصلی در این مورد به روشنی جواب داد که در ادامه اونا رو واسه شما بازگو میکنیم.

۱- گوگل تگ کلمات کلیدی رو در یافته های جستجو تاثیر می ده؟

تو یه کلمه، خیر. موتور اصلی جستجوی گوگل که به نشانی google.com شناخته میشه و روزانه میلیون ها نفر از امکانات اون بهره میبرن تگ کلمات کلیدی رو به طور کامل ندیده میگیره و اگه بخوایم ساده تر بگیم تگ کلمات کلیدی هیچ تاثیری بر سئو سایت شما نخواد داشت.

۲- به چه دلیل گوگل تگ کلمات کلیدی رو ندیده میگیره؟

نزدیک به یه دهه پیش گوگل صفحات رو تنها براساس محتوای اونا رتبه بندی میکرد و عواملی مانند لینک ورودی که امروزه به نام سئو خارجی سایت میشناسیم بی تاثیر بودن. در اون زمان تگ کلمات کلیدی به مکانی واسه درج کلمات نامربوط بامحتوای سایت تبدیل شد، به خاطر همین کم کم گوگل تصمیم به ندیده گرفتن تگ کلمات کلیدی گرفت.

حتما بخوانید :
۶ ابزار رایگان برای تست ریسپانسیو سایت

۳- گوگل بقیه تگ های متا رو مانند تگ کلمات کلیدی ندیده میگیره؟

خیر، گوگل تعداد خیلی از تگ های متا رو میشناسه، مثلا تگ توضیحات متا به عنوان محتوایی که در نتایج جستجوی گوگل نشون داده میشه استفاده میشه. تصویر زیر نمایی از این مثال رو نشون می ده:

فرق توضیحات متا و کلمات کلیدی متا

فرق توضیحات متا و کلمات کلیدی متا

با اینکه این تگ در نتایج جستجوی گوگل نشون داده میشه ولی در رتبه بندی سایتها واسه یافته های بی تاثیره.

۴- گوگل واسه همیشه تگ کلمات کلیدی رو ندیده گرفته؟

شاید گوگل در آینده از تگ کلمات کلیدی استفاده کنه ولی احتمال اون بسیار کمه، سالهاست که گوگل تگ کلمات کلیدی رو ندیده گرفته و احتیاجی به تغییر سیاست خود احساس نمی کنه.

با این وجود خیلی از وبمستران و صاحبان سایت هنوز تگ کلمات کلیدی رو در سایت خود استفاده میکنن تا اگر گوگل دوباره روی خوشی به اون نشون داد از امتیازات اون بهره مند شن، بعضیا هم مشخص کردن کلمات کلیدی رو راهی واسه تمرکز بهتر بر موضوع مورد بررسی خود و چگونگی ویرایش اون میدونن.

تموم اینا بدون معنی نیس که شما بطور کامل به کار گیری کلمات کلیدی مناسب رو ندیده بگیرین، واسه هر مطلبی که در بلاگ یا سایت خود مینویسین کلید واژه اساسی انتخاب کنین و اون رو تاحد امکان و نه بیشتر از اندازه در محتوا بکار ببرین، جمله بندی خود رو طوری تنظیم کنین که کلمات کلیدی مورد نظرتون رو شامل شه و این کلمات رو در توضیحات، عنوان و نشانی دهی صفحه بکار ببرین.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *