در این مقاله با توجه به منبع اصلی که از صفحه بهترین مراکز شنیون و میکاپ ارومیه برای شما انتخاب کرده ایم قصد داریم که در مورد تاریخچه میکاپ و شنیون و انواع آن با شما صحبت کنیم.

تاریخچه میکاپ و شنیون و انواع آن

میکاپ و شنیون به عنوان یک هنر و برای بهبود یا تغییر ظاهر افراد استفاده می‌شود. به طورکلی میکاپ و شنیون مو از جمله پرطرفدارترین شاخه‌های هنرهای آرایشی هستند و طرفداران زیادی دارند. علاوه بر این موضوع می‌توان گفت که تاریخچه‌ای گسترده‌تر نسبت به دیگرشاخه‌های آرایشی دارند.

تاریخچه میکاپ و شنیون

قدمت میکاپ و شنیون به 6000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد و از مصریان شروع شد. آن‌ها میکاپ را اختراع کردند؛ زیرا معتقد بودند میکاپ و شنیون در کنار خداپرستی، برای خدایان جذاب است. هم مردان و هم زنان از همه طبقات اجتماعی آرایش می‌کردند؛ که برای نشان دادن میزان ثروت نیز به‌کار می‌رفت. در آن دوره از تاریخ مصر آرایش برای همگان در دسترس بود و به همین دلیل، ظروف نگهداری مواد آرایشی بیش از وسایل و متریال میکاپ، نمادی از ثروت یک فرد بود. بسیاری از دهقانان فقیر برای نگهداری و استفاده از لوازم میکاپی خود به گلدان‌ها و ظروف سفالی بسنده می‌کردند، در حالی که ثروتمندان به جعبه‌ها و لوازم ظریفی که اغلب از جواهرات و از عاج ساخته می‌شدند، دسترسی داشتند.

محبوب‌ترین میکاپ و شنیون؛ که مصری‌ها به آن شهرت داشتند، ماده‌ای بود که شبیه سایه چشم سیاه است اما برای خط چشم استفاده می‌شد و معمولاً از سنگ خاکستری رنگی به نام جالینوس درست می‌شد. اگرچه در آن زمان معمولاً با سایه چشم آبی یا سبز (رنگ چشم) هماهنگ می‌شد، اما اکنون می‌توان آن را با هر چیزی ست کرد. باتوجه به تاریخ، از رژ لب قرمز هم استفاده می‌کردند که از ترکیب مواد چرب و قرمز درست می‌شد. مصریان باستان، زیبایی را به صورت خود محدود نمی‌کردند و اغلب از حنا برای رنگ آمیزی نوک انگشتان دست و پا و مو استفاده می‌کردند. در حقیقت مصریان میکاپ را منبع قدرت شخصی می‌دانستند. آن‌ها معتقد بودند که داشتن آرایش روی چشم، فرد را از “چشم بد” محافظت می‌کند و از آن‌ها در برابر بیماری‌های مختلف و آسیب‌های خورشید حافظت می‌نماید.

در همان زمان، یونانیان و همچنین رومیان باستان شروع به میکاپ کردند. آن‌ها سعی کردند ظاهر “طبیعی” خود را در میکاپ کردنشان حفظ کنند. زنان رنگ‌های ملایمی را روی گونه‌ها و لب‌های خود استفاده می‌کردند که از مخلوط کردن گیاهان یا میوه‌ها و با رنگ‌های سرب و جیوه (که امروزه سمی در نظر گرفته می‌شود) ایجاد می‌شد. آن‌ها همچنین گاهی اوقات از پودرهای سبک استفاده می‌کردند، اما بیشتر از عسل و روغن زیتون در محصولات مختلف مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده‌ها و پاک کننده‌ها استفاده می‌کردند تا مطمئن شوند که پوست طبیعی آن‌ها بی‌عیب و نقص است. در میکاپ یونان باستان، روغن زیتون و زغال چوب اغلب برای پرپشت کردن ابروها و تیره کردن ناحیه چشم استفاده می‌شد.

در این دوره خانواده سلطنتی چین برای نشان دادن موقعیت اجتماعی خود از لاک ناخن در میکاپ و شنیون خود استفاده می‌کردند. برای رهبران رده بالا نقره‌ای یا طلایی و برای رهبران رده پایین لاک سیاه یا قرمز استفاده می‌شد. برای طبقات فقیر استفاده از هر گونه لاک ناخن ممنوع بود. در حدود سال 600 پس از میلاد، زنان چینی شروع به استفاده از کرم‌پودرهای بسیار سبک کردند که معمولاً از پودر بسیار سفید تهیه شده بود. آن‌ها همچنین پودر قرمز پررنگی را به گونه‌های خود زدند و ابروهای خود را تیره کردند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
راهنمای جامع روش های درمان زگیل تناسلی

رنگدانه‌های مورد استفاده در بیشتر لوازم میکاپی آن‌ها، در آن زمان از جوشاندن گیاهان، چربی‌های حیوانی و ادویه‌ها تولید می‌شد. آن‌ها همچنین معمولا لب‌های خود را به شکل قلب قرمز با استفاده از سرخاب، رنگ می‌کردند. چین باستان یکی از اولین کشورهایی بود که روند زیبایی در آن به سرعت در حال تغییر بود. اگر دنبال شنیون کار در ارومیه هستید به شما پیشنهاد می کنم که به لیست بهترین شنیون کار ارومیه در سایت تخفیفی ویرا بَرگ سر بزنید.

میکاپ چیست؟

به طور کلی، آرایش معمولا به میکاپ روزمره و طبیعی‌تر اشاره دارد، در حالی که کلمه‌های میکاپ و شنیون بیشتر به میکاپ‌های حرفه‌ای و خاص اشاره دارند. هر کدام از این سبک‌ها بسته به موقعیت و سلیقه فرد متفاوت است. میکاپ نوعی آرایش است که توسط افراد متخصص و با لوازم میکاپ حرفه‌ای در ارومیه انجام می‌شود. امروزه با پیشرفت صنعت میکاپ و لوازم آرایشی و بهداشتی و نفوذ شبکه‌های اجتماعی، افراد زیادی در زمینه میکاپ حرفه‌ای شده و یا به راحتی می‌توانند به حرفه‌ای‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه میکاپ با افزایش تنوع محصول و روش‌های توسعه یافته‌تر، تعریفی از میکاپ روزانه را نیز در خود جای داده است، افراد تمایل بیشتری به میکاپ دارند. در واقع میکاپ استفاده از لوازم میکاپ است که برای رنگ یا زیبایی بخشیدن به صورت خود استفاده می‌کنیم. همچنین می‌توانیم از انواع روش‌های میکاپ برای برجسته کردن یا کانتور کردن قسمت‌های مورد نظر در صورت یا حتی بدن بهره بگیریم. در حال حاضر صدها برند لوازم میکاپ در بازار وجود دارد که هر محصول کاربرد خاصی دارد. حتی پالت‌های رنگی برای هر نوع پوست موجود است. علاوه بر آن میکاپی وجود دارد که برای سنین خاص جذابیت دارد.

انواع میکاپ

هر کدام از این نوع میکاپ و شنیون‌ها به موقعیت و سلیقه شخصی مربوط می‌شود و استفاده از محصولات با کیفیت و تکنیک‌های صحیح مهم است.

  • میکاپ روزانه: در میکاپ روزانه معمولا از رنگ‌های خنثی و طبیعی استفاده می‌شود. هدف آن ایجاد ظاهری طبیعی و سبک است که برای استفاده روزمره و کاری مناسب است.
  • میکاپ وی آی پی: میکاپ وی آی پی جذاب تر از میکاپ روز است. این میکاپ شامل استفاده از رنگ‌های غنی‌تر، سایه‌ها و رژ لب رنگی‌تر است و برای شب‌ها و رویدادهای خاص مناسب است.
  • میکاپ عروس: میکاپ عروس معمولا برای زیبا و شاداب جلوه دادن عروس در روز عروسی انجام می‌شود. این میکاپ ممکن است شامل زیرسازی دقیق، مدل سازی ابرو، رژگونه و رژ لبی عالی برای ماندگاری طولانی در روز عروسی باشد.
  • میکاپ همراه عروس: این نوع از میکاپ برای همراهان و نزدیکان عروس در روز عروسی انجام می‌شود و ماندگاری آن بسیار مهم است؛ چراکه معمولا بستگان درجه یک عروس آن را انجام می‌دهند و برای انجام کارهای مربوط به عروسی و پذیرایی از مهمان‌ها نیاز به خیالی راحت از میکاپ خود دارند.