Search vs Social

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱ امتیاز: ۵]

یافته های جستجوی گوگل یا شبکه های اجتماعی : شما باید بودجه تبلیغات آنلاین رو کجا صرف کنین؟

رشد کردن یه مقابله س (اما چند سال زمان میبره).

هر کسی ایده یا روش متفاوتی واسه نگاه به اون داره.

پس بهترین راه واسه صرف بودجه بازاریابی کدامه ؟ موتورهای جستجو یا رسانه اجتماعی؟

هزینه تبلیغات در سال ۲۰۱۵ بسیار بالا بوده، به طور هرساله در بازار آمریکا رشد ۲۶% نشون میده، در حالیکه رشد در بودجه های تبلیغات کلیکی PPC از کاربران موجود به رشد حدود ۷۰% به صورت هرساله می رسه (در مقابل تنها ۶% کسب وکارها گزارش میدن که از تبلیغات جستجو واسه اجرای ترافیک سایت استفاده می کنن).

هزینه های شبکه های اجتماعی (واسه تبلیغات در رسانه های اجتماعی) در مقایسه، افزایش مداومی داره، رشد ۲۷% در سال گذشته و انتظار میره ۲۹% هم در سال جدید رشد کنه (۱۹٫۵ بیلیون دلار).

در موبایل، جستجو هنوز حکمفرماست، گوگل بیشتر از ۳٫۵ بیلیون جستجو در روز، و برجسته بودن درآمدهای تبلیغات موبایلی ادامه داره، در کل ۳۵% در آمریکا، در مقایسه با ۱۷% فیسبوک.

 

واسه یه لحظه آمار رو به کنار بذارین، یه مدت در این باره فکر کنین که کدوم روش هدف دار واسه شما بهترین بازاریابیه؛ موتورهای جستجو[۱] یا شبکه های اجتماعی؟

جواب واقعی به این سوال، بیشتر بستگی به طبیعت کسب وکار شما داره، مشتریان شما و اینکه شما تلاش دارین چی به دست بیارید؟

شبکه های اجتماعی

هیچ شکی نیس که رشد رسانه های اجتماعی سریع و توانایی اونا در ارائه تبیغات شما به عده کثیری از مردم بسیار بالاست.

قدرت اون در تاثیر بر تصمیم کاربر و تبدیل شدن اون به مشتری مطمئناً خوب ثابت شده. (۵۴% از شرکتای (B2B و B2C) در مطالعه CMO گفتن که فروش اونا از راه رسانه اجتماعیه). اما طرفداران تبلیغات جستجویی به نبود “تصمیم خرید[۲]” در کاربران رسانه های اجتماعی و در نتیجه اعتماد کمتر اشاره می کنن.

امتیازات

  • شما نباید مخاطبان خود رو حدس بزنین. جنسیت اونا، سن، موقعیت، کار، دوستان و خیلی بشتر از اینا واسه شما جفت و جور شده. فهمیدن هدف جمعیت شناختی هیچوقت سخته.
  • تایید مثل می تونه باعث یه تبدیل ثابت شه. ۷۵% از افراد ۱۸ تا ۲۶ سال در شبکه های اجتماعی هنگام اراده کردن واسه یه محصول از پیشنهادات استفاده می کنن.
  • وفاداری به نام تجاری رو پرورش میده. ۷۱% مشتریان بیشتر دوست دارن تصمیمات خرید رو براساس چیزی که در مورد اسمای تجاری در شبکه های اجتماعی کشف می کنن بکنن. رسانه اجتماعی وقتیه که مشتریان نا تموم[۳] بسازیم.

مشکلات

  • تعداد بیشتری از مردم پروفایل شبکه اجتماعی ندارن. مگه اینکه شما بدونین که مخاطبان هدف شما در رسانه اجتماعی هست، شما می تونین هزینه تبلیغات رو کم کنین.
  • بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی واسه “اجتماعی شدن[۴]” در اون هستن، نه واسه خرید. در نتیجه، اندازه برگشت (برگشت سرمایه) شبکه های اجتماعی میره که کمتر از جستجو شه، جایی که قصد بسیار صریحه (یعنی قصد خرید صریحه).
  • می تونه وقت گیر باشه، بیشتر از ۶۴% از بازاریابان دیجیتالی شش ساعت یا بیشتر وقت روزانه خود رو در رسانه اجتماعی صرف می کنن.
  • بسیار مشکله که معیارها رو تنظیم کنین و برگشت سرمایه گذاری (ROI)[5] رو تعریف کنین. رسانه اجتماعی می تونه واسه کسب وکار بهترین باشه، اما با برگشت مستقیم کم، مشکله که دقیقا مشخص کنین که اون واسه نام تجاری شما چقدر سودآوره.

موتورهای جستجو

جستجو، قدرتمندترین و ردیابی شونده ترین رسانه واسه مبلغان دیجیتالی با روشای تست شده جهت تولید ترافیک و اندازه گیری برگشت و ROIه.

منتقدان در نتیجه رقابت شدید، به افزایش هزینه PPC در پلتفرمایی مانند Adwords گوگل اشاره می کنن. در کنار این، تبلیغات جستجویی یکی از محبوب ترین گزینه های تبلیغات باقی می مونه.

امتیازات

  • بیشتر مصرف کنندگان وقتی نام تجاری شما رو در موتور جستجو می بینن، قصد خرید می کنن، در نتیجه ترافیک و برگشت (سرمایه) شما زیاد می شه.
  • جستجو امکان بازاریابی هدف دار رو میده. شما نباید به دنبال مخاطبان هدف برید؛ کلمات کلیدی[۶] که اونا استفاده می کنن مستقیماً به شما می رسن.
  • با به کار گیری تحلیلا شما می تونین دقیقا بفهمین که مصرف کنندگان به دنبال چه کلمات و عباراتی هستن و کلمات کلیدی رو برابر اونا تغییر بدید. ممکنه، مثلا ۵۰۰۰۰ مصرف کننده به دنبال “کنترل کننده سگ[۷]” باشن، اما بیشتر از دو میلیون کاربر در جستجوی “ریسمون سگ[۸]” باشن.
  • اگه شما زمان و تخصص لازم واسه افزایش مشخصات سایت در لیست رو ندارین، هزینه کردن در تبلیغات روش بخصوصی رو واسه معرفی نام تجاری و اجناس شما به SERP پیشنهاد میده.

معایت

  • رقابت شدیده. نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه مالی و وقتیه، مخصوصا در دنیایی که الگوریتمای SEO دائم در حال تغییر هستن.
  • تضمینی نیس. نشون داده شده که ۷۵% جستجوگران در صفحه اول انتخاب می کنن، اگه نام تجاری شما نتونه در رده های بالاتر رقابت کنه، چه در حالت اصلی و چه پرداختی، بعضی از کلمات کلیدی مورد استفاده شما خارج از محدوده هستن.
  • هزینه ها واسه رتبه بندی خوب در جستجو صرف می شه، اما با ایجاد لینک و دیگه روشای SEO، ROI و برگشت سرمایه فوری به دست نمیاد. SEO یه سرمایه گذاریه و یه وقتی نیاز داره تا اثرات خود رو بزاره.

پس شما کجا باید بودجه بازاریابی رو صرف کنین: موتور جستجو در مقابل شبکه های اجتماعی Search vs Social ؟

از زندان جواب آزاد بیرون بیایید و جواب مسلم بدین؛ به چه دلیل هر دو نه؟ مشتریان شما شایدً از هر دو استفاده می کنن و زیرساختای موجود جستجو و اجتماعی در حال ترکیب شدن هستن.

عادات رسانه ای اجتماعی خوب می تونه به افزایش رتبه شما کمک کنه، در حالیکه تبلیغات شبکه اجتماعی جدید می تونه اطلاعات کلید واژه زیاد، مخاطبان هدف و اقدامات رقبا رو رو کنه.

شبکه اجتماعی، بعد از همه، در ساخت نام تجاری و ایجاد اعتبار فوق العاده[۹] است، در حالیکه جستجو در ایجاد برگشت سرمایه بهتره.

اگه یه مشتری نام تجاری شما رو در رسانه اجتماعی شناسایی کنه با احتمال بیشتری روی تبلیغات شما کلیک می کنه.

استفاده باهم، شبکه های اجتماعی و جستجوگرها می تونه سریعتر از کل بخشایی از هریک، باشه.

 

 

[۱] Search vs social

[۲] Intent

[۳] Life-long

[۴] Socialise

[۵] Return-on-investment

[۶] Keywords

[۷] Dog restraints

[۸] Dog leashes

[۹] Terrific

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *