چمن مصنوعی در حقیقت همان پادری است که با تغییر رنگ دقیقاً شبیه چمن‌های طبیعی خودنمایی می‌کند، این محصول تصنعی متراکم و مقاوم بوده و به نگه‌داری کم‌تری نیازمند است.

چمن مصنوعی در مناطق و محیط‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که زمین حاصلخیز نیست و امکان رشد چمن طبیعی در آن وجود ندارد.

این کفپوش عمدتاً در استادیوم‌های ورزشی کاربرد دارد ولی روند رو به رشد جمعیت، توسعه مناطق شهری و لزوم افزایش فضاهای تفریحی و ورزشی باعث شده که چمن مصنوعی جایگاه خاصی پیدا نموده و جایگزین مناسبی حتی در حیاط خانه و محل کار برای نوع طبیعی آن باشد.

چرا از چمن مصنوعی استفاده می‌کنیم؟
اگر می‌خواهید فضایی سبز، خرم و جذاب را در حیاط خانه، محیط باشگاهی و ورزشی خود ایجاد نمایید، بهترین راه برای شما استفاده از چمن مصنوعی است.

اگر از فاصله‌ای نسبتاً دور به آن نگاه کنید، می‌توانید به صورت واضح و شفاف شاهد این باشید که این نوع از چمن‌ها چیزی نزدیک به ۹۰٪ شباهت ظاهری با مدل‌های طبیعی دارند.

علاوه بر این مشابهت ظاهری و فیزیکی، حُسن دیگر استفاده از چمن مصنوعی این است که دیگر نیازی به مراقبت، نگه‌داری و آبیاری ندارد.

نه تنها حشرات به سوی آن جذب نمی‌شوند بلکه دارای ثبات رنگ و خصوصیات ظاهری بالایی در مقایسه با نوع طبیعی است، منتهای مراتب هزینه نصب آن قدری بالاست.

معرفی انواع مختلف چمن‌های تصنعی بر حسب جنس
چمن نایلونی: چمن مصنوعی تولید شده از فیبر پلاستیک که در مارکت داخلی آن را با عنوان چمن‌های نایلونی می‌شناسند، بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال خرید چمن مصنوعی مستحکم و با دوام هستند.

این نوع از چمن‌های تصنعی محصولی مناسب برای پوشش کف فضاهایی است که عبور و مرور وسایل نقلیه و انسان‌ها بر روی آن‌ها زیاد می‌باشد و اصطلاحاً پاخور خوبی دارند.

چمن پلی‌اتیلن: این نوع از چمن‌ها از ارزان‌ترین‌های موجود در بازار به شمار می‌روند، لذا بهترین گزینه برای افرادی هستند که قصد تهیه کالایی مصنوعی با قیمتی پایین را دارند.

چمن‌های پلی‌اتیلن بسیار نرم بوده و شباهت ظاهری زیادی به مدل‌های مصنوعی دارند. البته این را هم بدانید که این مدل از چمن‌ها باید در بازه‌های زمانی منظم مورد بررسی و چنگک کشی قرار گیرند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
ثبت شرکت فوری، یک دروغ تبلیغاتی !

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید چراغ حیاطی

چمن پلی‌پروپیلن: اگر می‌خواهید یک فضای کوچک را که اتفاقاً خیلی هم قرار نیست شخص، حیوان و وسیله نقلیه‌ای بر روی آن تردد کند و بیشتر هم جنبه دکوری دارد، چمن‌کاری نمایید؛ بهترین انتخاب برای شما خرید چمن تصنعی از نوع پلی‌پروپیلن می‌باشد.

این دسته از کفپوش‌های مصنوعی از نظر قیمت حتی از مدل‌های پلی‌اتیلن نیز ارزان‌تر هستند، البته به خاطر داشته باشید که این نوع از چمن‌ها درست به همان اندازه که قیمت پاینن‌تری دارند به همان صورت هم از کیفیت نازلی برخوردارند.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید چمن مصنوعی
انتخاب چمن بر اساس جنس آن
اولین نکته در خرید چمن مصنوعی توجه به جنس این مدل کفپوش می‌باشد. در قسمت پیشین در مورد سه مدل چمن یعنی نایلونی، پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن به تفصیل بحث کردیم، مطمئناً با مطالعه آن، از نظر انتخاب جنس چمن با مشکل مواجه نخواهید شد.

میزان تراکم و ارتفاع چمن مصنوعی
نکته حائز اهمیت دیگر برای انتخاب چمن مصنوعی دقت نظر در میزان تراکم و همین‌طور ارتفاع الیاف یا همان پایل‌های مصنوعی به کار رفته در تولید محصول است.

شما به عنوان یک خریدار باهوش و زیرک باید به یک مترمربع از چمن مصنوعی انتخابی خود دقت کنید و ببینید که تراکم الیاف در آن مساحت چه مقدار می‌باشد.

در خصوص ارتفاع چمن مصنوعی لازم است توجه خود را بر روی محلی که قرار است از این محصول در آن استفاده کنید، متمرکز نمایید.

برای مثال اگر قرار است چمن‌های تصنعی را در محیطی همانند مهد کودک به کار ببرید، زمان و پول خود را صرف خرید محصولی نمایید که ارتفاع پایل‌های آن کوتاه باشد.

چنان‌چه هدفتان این است که محیط حیاط و بیرون از منزل و یا محل کاری‌تان را چمن نمایید، توصیه می‌کنیم مدل‌هایی با پایل بلند را در اولویت خرید خود قرار دهید.