دستگاه کش لس

دستگاه کش لس دستگاهی است مانند دستگاه پوز و عابر بانک ATM ولی بدون ارائه پول نقد

با افزایش جمعیت استفاده از خدمات بانکی در سراسر جهان افزایش پیدا کرد. بنابراین بیشتر بانک ها تلاش کردند تا با تکیه بر بعضی از سیاست های خاص یا استفاده از الگوریتم های پیشرفته، فعالیت های بانکی و بین بانکی را تسهیل نمایند. پس از گذشت مدتی استفاده از عابر بانک ها باعث شد تا در وقت و هزینه مردم صرفه جویی شود. علاوه بر این با استفاده از عابر بانک ها، کارهای بانکی با سرعت بیشتری انجام می شد. با توجه به این پیش زمینه در این مطلب دستگاه خودپرداز غیر نقدی را به طور کامل بررسی می کنیم. سپس مزایا و معایب دستگاه را به طور مفصل شرح می دهیم.

مزایای دستگاه کش لس

  1. ارسال و نصب سریع برای کلیه شهرها و استان های کشور
  2. خرید بصورت حقیقی و حقوقی ( شخصی و شرکتی )
  3. وزن و ابعاد کوچکتر نسبت به دستگاه خودر پرداز ولی با همان کارایی
  4. نیاز به فضای کمتر نسبت به خودپرداز برای نصب
  5. قابلیت نصب و ارائه در انواع مکان های اداری ، مسکونی و تجاری
  6. قابلیت انجام کلیه خدمات شتابی ۲۴ ساعته با سرعت بسیار بالا و دقیق مانند خرید شارژ ، پرداخت قبوض ، کارت به کارت اتوماتیک با رمز اول ، گرفتن مانده حساب و… )
  7. مشاهده گردش حساب و ریز تراکنش ها
  8. قیمت پایین تر نسبت به خودپرداز و بهره مندی از کارمزد تراکنش ها بصورت مادام العمر برای مالک دستگاه
  9. امنیت و سادگی استفاده بسیار بالا برای کاربران
  10. فعال سازی تنها با ارائه کارت ملی برای مالک دستگاه
  11. قابلیت اتصال چندین حساب برای تسویه کارت به کارت مخصوص کش لس های رومیزی
  12. صفحه نمایش لمسی و رنگی با سرعت بالا
  13. پشتیبانی از بارکد و امکان احراز هویت با اثر انگشت برای کشلس های دیواری
یکی دیگر از مطالب سایت :
قیمت کانتینر ۲۰ فوت

افراد بصورت قانونی می توانند انواع دستگاه های کشلس رومیزی و دیواری را خریداری کنند و به دو صورت مورد استفاده قرار دهند .

دستگاه کش لس یا دستگاه‌ خودپرداز غیر نقدی، با نام مستعار، دستگاه‌ اسکریپ یا‌ Point of Banking (POB)، جایگزینی برای دستگاه‌های ATM سنتی است. دستگاه کش لس هیچ پول نقدی در خود نگه نمی دارد، اما عملکرد آن همانند دستگاه ATM می باشد.

برای استفاده از دستگاه خودپرداز غیر نقدی، مشتری کارت خود را از طریق ریدر عبور می دهد، پین خود را وارد می کند، مقدار پولی که باید برداشت شود را انتخاب می کند و رسید حاصل از تراکنش خود را به صندوقدار می دهد.

دستگاه کش لس، برای انجام کلیه تراکنش های بانکی به جز دریافت وجه نقد استفاده می شود. این دستگاه به مشتریان امکان می‌دهد کالاها و خدماتی را با کارت نقدی خریداری کنند. مشابه نحوه برداشت وجه نقد از دستگاه خودپرداز. دستگاه های خودپرداز غیر نقدی باعث آسان تر و سریع تر شدن فرآیند خرید می شوند. کاربر فقط کارت را سوایپ می کند، پین را وارد می کند و سپس تراکنش را تایید می کند. وجه نقد مستقیماً در سه روز کاری به عنوان تراکنش نقدی به حساب بانکی فروشنده واریز می شود. این دستگاه که به عنوان ماشین خودپرداز خرده فروشی غیر نقدی شناخته می شود، تمام خدمات خودپرداز را به جز برداشت وجه نقد ارائه می دهد.