آموزش دیجیتال مارکتینگ با بررسی ۹ نمونه موفق از تبلیغات نیتیو یا تبلیغات همسان

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱۱ امتیاز: ۵]

نمونه تبلیغات نیتیو یا همسان

۹ نمونه از  تبلیغات نیتیو یا تبلیغات همسان که مردم از خوندنشون حال می کنن

در سال ۲۰۱۲، معنی تبلیغات همسان وارد صحنه شد. در اون زمان، کی می تونست تاثیر عمیق این نوع تبلیغات رو در دنیای پیش بینی کنه؟

تبلیغات همسان از اون زمان به بعد، به مرور از تبلیغات نمایشی یا همون (display) سبقت گرفته و به عنوان یکی محبوب ترین مدلای شناخته شده. واسه بازاریابان، در هر کجا، تبلیغات همسان یا تبلیغات نیتیو که در شبکه های اجتماعی، جستجو وپلتفرمای محتوایی پیشنهاد شده، استفاده می شه ، به یه آیتم اصلی در منوی تبلیغات آنلاین تبدیل شده.

روشنه که تبلیغات نیتیو یا همسان نیروی خاصی داره. با گذشت زمان، تبلیغات همسان سخت تر شده و از طراحی پیچیده و اصول UX واسه جذابیت ناتموم در جلب توجه کاربران استفاده می کنه.

نمونه های عجیب خیلی از تبلیغات همسان واسه انتخاب و بررسی وجود دارن، پس ما اونا رو در ۹ تبلیغ هیجان انگیز، پیشرفته و موفق خلاصه کردیم که می تونین در زیر ببینین، با ویرلن همراه باشین:

 

۹ نمونه تبلیغات همسان یا تبلیغات نیتیو

۱٫مهندسی التران در  Financial Times

این تبلیغ همسان بعضی از بهترین عناصر تبلیغات دیجیتال رو ترکیب کرده: ویدیو، یه داستان جذاب و یه تکنولوژی درجه یه با اتصالی از Elon Musk.

بوسیله شرکت مهندسی Altran تولید شده و در بخش تکنولوژی صنعتی Financial Times منتشر شده، ویدیو بالا، “Hyperloop: طراحی نسل آینده حمل و نقل؟ ” داستان گروهی از دانش آموزان دانشگاه فنی در والنسیا، اسپانیا رو میگه که در مسابقات Hyperloop 2018 که بوسیله شرکت Musk’s SpaceX برگزار شد، رقابت می کنن.

این تبلیغات همسان ویدئویی ، یه عامل انسانی قابل لمس رو شامل می شه . یعنی دانش آموزان و کارکنان الترانی Altran که از اونا در مسابقه پشتیبانی می کنن. این جنبۀ آینده گرانه اون رو میرسونه – بهترین و نورانی ترین کار واسه طراحی سریع ترین پاد(pod) حمل و نقلی که آینده حمل و نقل رو از ان رو به اون رو می کنه. از طرفی به عنوان یه داستان خبری ارائه شده، نه به عنوان یه پروموشن یا تبلیغ واسه Altran و یا مسابقه SpaceX (هر چند که در اصل هر دو رو تبلیغ می کنه).

در کنار ارزش تولید بالای اون و یه روایت راضی کننده، این یه نمونه عالی از یه تبلیغ همسان ویدئویی است.

 

  1. Land Rover یه فیلم کوتاه / مهیج

 

لندرور از چند کمپین بازاریابی محتوا ی برجسته واسه تبلیغ وسایل نقلیه خود استفاده می کنه. این روش های هدف دار محتوایی همسان در نسخه کامل ویدیوی Land Rover Dragon Challenge ، که در بالا نشون داده شده، استفاده شده. این یه نمونه چشم نواز، جذاب و ماندگاره. این دقیقاً چیزیه که یه کمپین همسان می تونه و باید باشه.

این نسخه کوتاه آگهی اولین تلاش جهان واسه پیمودن پله های منتهی به “درب بهشت” در چین رو نشون میده – البته با یه وسیله نقلیه. در فوریه ۲۰۱۸، یه Range Rover SUV خاص ، تونست با موفقیت ۹۹۹ قدم بسمت “درب بهشت” رو با زاویه ای ۴۵ درجه طی کنه.

این کمپین همسان، بخوبی وجود لندرور رو نشون میده، جسور، برتر، ماجراجو، و در آخر موفق. با گسترش از راه شبکه اجتماعی لندرور، این مورد چیزی بسیار بیشتر از یه است. این یه اتفاق رکورد شکن و یه داستان معرفی برند است.

 

  1. انرژی اِنی در سی ان ان

این یه نمونه داستان سرایی جذاب، گرافیکی ،جا افتاده و همراه با مناظر سبزه که بوسیله سازنده نفت و انرژی Eni تبلیغ شده. این نمونه بر پروژه رودخانه سبز در دلتا نیجر، که یه برنامه پیشرفت بوسیله Eni واسه کشاورزی و دامداری واسه بهتر شدن معیشت جوامع محلیه، تمرکز داره. این کمپین با تبلیغات بومی در CNN.com گسترش داده می شه که به پروژه رودخانه سبز وصل می شن. این یه نمونه واقعا قابل توجه از محتوای همسان است.

نمونه تبلیغات نیتیو

سایت مورد توجه به شکل یه داستان طراحی شده و به سه بخش تقسیم می شه: گذشته، حال و آینده. محتوای درون اون ترکیبی از تقریبا همه چیزه . متن، تصویر، صوت، ویدیو، داستانای شخصی، انیمیشن و ارائه. ظاهر و حس کامل اون، نمایانگر یه سازمان زیست محیطیه، نه یه شرکت نفت.

در این کمپین همسان، Eni موفق شده تا خود رو از انتقادات به وجود اومده بوسیله سازنده های انرژی دور کنه و تصویری از برند خود رو به عنوان یه نیروی اجتماعی و محیط زیستی در قرن ۲۱ ام واسه امور خیر و یه نمونه از مسئولیت شرکتی بسازه.

 

  1. مرسدس در واشنگتن پست

این کمپین همسان مرسدس نمونه ای از محتوای شفاف و تمیزه که به خاطر تحریک علاقه و جذب کاربر طراحی شده. این کمپین “ظهور سوپرانسان” نامیده شده و بر تکنولوژیای مختلفی تمرکز داره که آدم رو به “سوپرمنا” تبدیل می کنه، مانند لباسای خاص روباتیک، واقعیت مجازی در مورد پزشکی و مرسدس بنز کلاس E که سیستم رانندگی هوشمند جدیدی رو پیاده کرده.

نمونه تبلیغات همسان

محتوای همسان بالا بسیار تعاملیه، همراه با تعدادی سوال و دکمهایی که کاربر می تونه واسه دریافت اطلاعات بیشتر روی اونا کلیک کنه. اما یکی از بهترین چیزها در مورد این کمپین اینه که چیجوری بدون هیچ زحمتی بین مرسدس و “سوپر آدما” رابطه بوجود میاره.

این نمونه یادآور یکی از قدیمی ترین تبلیغای همسان است، “مجازات رهبری” بوسیله کادیلاک، که تصویر برند کادیلاک رو به عنوان یه رهبر معتبر بهتر کرد. اون آگهی چاپی ساده که در سال ۱۹۱۵ منتشر شد، بخاطر بازسازی نام تجاری Cadillac و افزایش فروش پرچمایی که در اون زمان شرکت رو تحت تاثیر قرار داد،” با ارزش” هستش.

تبلیغ تعاملی امروز مرسدس بنز هم بر اصلی مشابه تکیه می کنه- ایجاد ارتباطی قوی بین ماشین و معنی برتری.

 

۵٫Viral Meme در VentureBeat

هیچی به اندازه یه الگوی ویروسی(تبلیغ دهن به دهن) چسبندگی نداره و این یه راه عالی واسه ارتقا آگاهی برنده. تازگیا، در طول بحثایی در مورد “Laurel or Yanny” ، ما دیدیم که VentureBeat از این الگوی همگانی تو یه محتوای همسان واسه گسترش کنفرانس آینده Transform در مورد هوش مصنوعی ، استفاده کرد. چیجوری؟ با به کار گیری یه دستگاه هوش مصنوعی (AI) واسه حل مشکل Laurel or Yanny ، یه بار و واسه همیشه.

نمونه تبلیغات

VentureBeat مقاله ای رو منتشر کرد که به طور خلاصه توضیح داد که چیجوری با به کار گیری AI میشه تعیین کرد که نام اشاره شده Laurel بوده یا Yanny. این مقاله همسان بعضی از مشکلاتی که مطرح شده بود رو مورد بحث قرار داد و از طرفی نشون داد که چیجوری مهندسان مجبور به دستکاری الگوریتما واسه دریافت نتیجه دقیق بودن.

هم اینکه موضوع “محدودیتای الگوریتما” رو باز کرد – که شاید در کنفرانس Transform که بوسیله VentureBeat اجرا و در ماه آگست برگزار می شه ، مورد بررسی قرار می گیره. البته، این مقاله با یه دکمه CTA روشن به خاطر ثبت نام واسه کنفرانس، و یه پیشنهاد تخفیف ۳۰ درصدی همراه شد.

یه نمونه عالی از به کار گیری یه الگوی رفتاری ویروسی به شکل یه تبلیغ و کمپین همسان.

 

  1. “دختران خود رو بشناسین” در AOL

اینجا یه نمونه عالی از تبلیغات همسان رو می بینیم که واسه پیشبرد یه هدف بزرگ استفاده می شه. این کمپین “Know Your Girls” واسه ارتقا سلامت سینه و باخبر شدن از سرطان سینه در بین زنان آفریقایی آمریکایی در آمریکا طراحی شده. عنوان این تبلیغ همسان که در AOL.com نشون داده شده، یعنی ” Know Your Girls ” جذاب و گیراه و به روشنی با زبون مخاطبان هدف صحبت می کنه.

نمونه تبلیغات همسان

یه کلیک ساده، شما رو به یه سایت اطلاعاتی و جذاب می بره که منابع بهداشتی، داستانهای شخصی و اطلاعات مهمی در مورد عوامل خطر، غربالگری و خیلی چیزای دیگه رو جفت و جور می کنه. این کمپین مشارکتی بین بنیاد سرطان G Komen و شورای تبلیغاته که این مهم رو با کمک آخرین و بهترین روش های تبلیغاتی در برابر دید قرار میده. روشنه که تبلیغات همسان رو هم شامل می شه.

 

  1. تبلیغ اینفلوئنسرها در BBC.com

BBC Future یکی از کانالای “داستان سرایی” بی بی سیه که برندا رو از راه داستانای پشتیبانی شده به مخاطبان وصل می کنه. یه نمونه باحال، این مقاله ۲۰۱۷ه که هدف اون نشون دادن متوسط چهره سیاستمداران آمریکاییه.

تبلیغ نیتیو

در واقع، این به کمک تکنولوژی واسه نمایش “face averaging ” ، با ایجاد تصاویر کامپوزیتی از تموم سیاستمداران آمریکایی واسه به دست آوردن متوسط چهره ​​اونا به دست آمده.

این تکنولوژی می تونه به شکل های جور واجور تحقیقات و فرضیه ها درباره اینکه یه سیاستمدار به صورت میانگین ​​چیجوریه، مثل جنس، نژاد، جمهوری خواه و دموکرات، منجر شه – تموم موضوعات داغ و جذاب تو یه دوره وقتی سیاسی.

این مقاله با یه دکمه (CTA) واسه به دست آوردن جزییات بیشتر در مورد چگونگی گرفتن متوسط چهره با یه آموزش آنلاین در OpenCV و یه نرم افزار کامپیوتری منبع باز تموم میشه. این لینک به یه سایت می رسه، که واسه یه شرکت بزرگ یا غول نرم افزاری نیس، بلکه به یه کارآفرین، برنامه نویس و وبلاگ نویس- Satya Mallik تعلق داره. در این مثال، ما بسیار خوشنودیم که چیجوری تبلیغات همسان واسه کار و کاسبی های کوچیک و ها هم در دسترس بوده و فرصتای تبلیغاتی قدرتمندی رو در وب سایتای حقوقی مثل بی بی سی جفت و جور می کنه.

 

  1. ذرت رنگی در Business Insider

یکی از بهترین تاکتیکای همسان، ایجاد یه داستان است. و اگه این داستان چشمی و خوش رنگ باشه، ، یه کمک بزرگ بحساب میاد. به این مثال از محتوای همسان که در Business Insider تبلیغ شده نگاهی بندازید.

تبلیغات

مثال بالا درست مانند یه مقاله Business Insider به نظر می رسه( از دید شکل و ظاهر). این تبلیغ در مورد Glass Gem Corn، یه نوع ذرت چند رنگیه که در سال ۲۰۱۲ به یه علاقه عمومی تبدیل شد. این داستان در مورد یه مرد و جستجوهایش واسه ریشه های بومی آمریکاییه که اون رو به سمت پیشرفت ذرت رنگی هدایت کرد. تو یه قالب واقعی Business Insider، این داستان ذرت رنگی با تصاویری عجیب، پررنگ و چشم نواز بازگو شده.

این مقاله شامل لینکایی واسه خرید این دانه ها از راه Native / SEARCH، و یه شرکت غیر انتفاعی محافظتیه که الان مالک این محصوله. پس چیزی که باعث تاثیرگذاری در صفحه فروش این اجناس شده، نمایش اون به شکل یه خبر مهم و رنگارنگه.

در این مقاله باحال ترین مسئله رفع مسئولیت منتشر شده بوسیله Business Insiderه: “این مقاله اول در سال ۲۰۱۳ منتشر شده و به خاطر این به روز شده که داستانی بدون محدودیت وقتیه.” این موضوع نشون میده که: محتویات موفقی که به صورت همسان تبلیغ شن، می تونن واقعا یه داستان موفقیت دراز مدت باشن.

 

  1. KPMG در فوربز

BrandVoice فوربز پلت فرمی واسه تبلیغات همسان و است. خیلی از برندای کانال BrandVoice خود رو دارن، مانند صنایع سنگین میتسوبیشی، SAP، Deloitte و حتی دولت ژاپن.

KPMG محتوای همسان خود با منتشر کردن در Forbes ، با کمپینی به نام “بازنویسی بزرگ” به سطح بعدی رسونده.

بزرگ و برجسته (درست همونطور که یه تبلیغ همسان باید باشه)، “بازنویسی بزرگ” بر صنایع جور واجور متمرکزه و این که چیجوری اونا تو یه دوره نوین نوآوری “بازنویسی” می شن. ظاهر کمپین فوق العاده مدرنه، اما در عین حال نویگیت کردن(navigate) اون آسونه.

این آگهی نکته خود رو نشون میده، “اتصال و رابطه KPMG با آینده نوآوری و اضافه کردن “فصل” هایی جدید در مورد بخشای جور واجور”. هر فصل با محتویاتی شامل ، مقالات برجسته و پیشنهاد های محتوایی کامل شده. این یه نمونه عالی از یه کمپین همسان است که دقیقاً مانند عنوانش، قوانین همسان رو تو یه تجربه کاربری همیشگی و در حال رشد و پر محتوا بازنویسی می کنه.

این روزا، خیلی از تبلیغات شباهت که ما به صورت آنلاین می بینیم، واقعا جذاب هستن. بعضیا از اونا چشم نواز هستن، بعضی اصیل بوده، و در عین حال بعضی از اونا راه های جدیدی واسه تبلیغ محتوایی متقاعدکننده و جذاب رو الهام می بخشن.

 

۹ نمونه اشاره شده در بالا لیستی کامل به حساب . با این حال، اونا نشون میدن که چیجوری تبلیغات برابر همیشه در حال پیشرفت هستن، و اینکه چیجوری با گسترده کردن مرز محتوا و طراحی میشه تجربه ای آنلاین و غیر منتظره رو واسه یه برند درست کرد.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *