براساس گزارش های اخیر وبین سئو سایت برتر آموزش سئو؛ دو دهه از پیدایش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می گذرد. در حال حاضر در ایران بیش از 50 درصد سایت های معتبر ایران، بیشترین ترافیک و فروش خود را مدیون موتور جستجو گوگل هستند. اگر بخواهم تعدادی از این سایت ها را نام ببرم؛ می توانم به دیوار، شیپور، چطور، وبین سئو، دیجیکالا و… اشاره کنم.

البته این مسئله را هم فراموش نکنید که سئو سایت فقط برای سایت های بزرگی مثل بیتوته، نمناک، خبرآنلاین، وبین سئو و برترین ها و… نیست بلکه تمام این سایت ها از همان ابتدا با یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی یعنی سئو سایت شروع کرده اند.

 

تعریف سئو از نظر محمد نصیری مشاور سئو

سئو، SEO، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل که بیش از 98 درصد مردم ایران از آن استفاده می کنند؛ مفهوم بسیار ساده ای به نظر میرسد اما وقتی میخواهید شغلتان را به کسی توضیح دهید متوجه می شوید.(خیلی کار سختیه!!!) دوستانی که کمی با سئو آشنا یا کارشناس سئو هستند کاملا متوجه منظورم شدند؛ نگران نباشید اگر شما هم جز عاشقان سئو باشید به این درد شیرین دچار می شوید.

بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی دارد و یکی از راهکارهای آن بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است که شما را به دیگران معرفی می کند و کاملا رایگان اینکار انجام می شود. (یعنی یه جا یکی داره کاری انجام میده مستقیم پول نمیخاد😁).

تاریخچه سئو به دهه 90 برمی گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار پدیدار شدند. حالا، این یک استراتژی بازاریابی اینترنتی ضروری و صنعتی در حال رشد است.

آیا مهارت های اثبات شده ای برای یک سئوکار هست؟

خب همانطور گفتم سئو برای دو دهه پیش اما هنوز در دانشگاه ها و کلاس های آموزش بازاریابی اینترنتی به صورت رسمی و تخصصی آموزش داده نمی شود. من با بررسی هایی که در سایت وبین سئو داشتم متخصصان سئو سابقه کاری متفاوتی دارند. مثلا مهارت هایی که قبلا داشتند رو برای نمونه آوردم.

  • برنامه نویس
  • بازاریاب سنتی
  • کارآفرین
  • وبمستر
  • صاحبان کسب و کارهای اینترنتی کوچک
  • تولیدکنندگان محتوا

خب این شد که من با افراد مختلفی که داوطلب یادگیری سئو بودند مصاحبه کردم. اما خب هنوز هم فهرستی ثابت و محکمی برای مهارت های مورد نیاز سئوکار شدن وجود نداشت. من تجربیاتی برای تیم سازی سئو داشتم و با خودم گفتم که باید محتوای کاملی برای استخدام و یا تیم سازی سئو آماده کنم تا بقیه هم بتونن استفاده کنند. این فهرستی که آماده کردم براساس تجربه شخصی خودم از آموزش بهینه سازی سایت و آموزش بازاریابی اینترنتی به بیش از 300 نفر در دو سال گذشته است و فکر میکنم نمونه آماری قابل اعتمادی هست و میشه روش حساب کرد.

مهارت های طلایی برای موفقیت در یادگیری سئو

فهرستی که ارائه می کنم کاملا خلاصه هست و مطمئنم افرادی هستند که بدون این مهارت ها هم موفق شده اند اما اگر این مهارت ها را کسب کنید قطعا شتاب دهنده ای برای راهتان خواهد بود. من در تمام دوره های آموزش سئو وبین سئو و دوره های آموزش بازاریابی اینترنتی خودم به این نکات تاکید دارم و امیدوارم که برای شما هم مفید باشد.

فیزیک دانی که سئوکار شد(نگاه تحلیلی)

ویژگی تحلیلگر بودن خیلی مهمه من خودم این مهارت رو از دوران کارشناسی که فیزیک مهندسی خوندم کسب کردم.  داستانش رو تو صفحه خودم کامل گفتم اما خلاصش اینجوری بود که من تو مدرسه هم دوران راهنمایی و هم دبیرستان تو گروه رباتیک بودم و برنامه نویسی ++C رو برای Program کردن میکروکنترولرهای AVR بلد بودم و تو حوزه ربات های Line Follower فعالیت میکردم و چنتا مقام کشوری هم با تیم گرفتیم و خلاصه که کنکور دادم و سال ۹۰ بود که مقطع کارشناسی رو در رشته فوق خفن فیزیک مهندسی گرایش لیزر و اپتیک شروع کردم.

یکی دیگر از مطالب سایت :
بهترین توصیه ها درمورد عشق

خب اون موقع مد بود آدم های خفن میرفتن فیزیک هسته ای و اپتیک و از اینجور چیزا! خیلی به مهندسی نرم افزار علاقه داشتم اما منم داداشم برام انتخاب رشته کرد گفت نرم افزار دیگه رو بورس نیست برو یه رشته جدید بخون!

حالا تو سئوف تحلیل به چه دردی میخوره؟! ببینید تشخیص همبستگی ها، روابط بین علت و معلول، تصمیم گیری در شرایط های مختلف نیاز به تحلیل و آنالیز اوضاع داره که یک سئوکار با بررسی آمار و داده ها متوجه سه مورد زیر میشه:

  • چه اتفاقی افتاده؟
  • دلیل این اتفاق چیه؟
  • حالا براساس اطلاعاتی که داریم باید چیکار کنیم؟

روش های زیادی برای تشخیص قوه تحلیل طرف مقابلتون وجود داره مثلا یک سوالی که من همیشه از سئوکارانی که میخام باهاشون همکاری کنم اینه که تو پروژه هایی که داشتن چه مشکلی داشتن و چجوری حلش کردن و تحلیلش رو گوش میدم و بهمین سادگی در آموزش سئو تخصصی وبین سئو هم از تجربیاتم میگم که هنرآموزهام بتونن در شرایط های مختلف بهترین تصمیم ها رو بگیرند.

 

مهارت فهم کد و برنامه نویسی

شاید خیلی از سئوکارانی که شما می شناسید فهم زیادی از کد نداشته باشند و حتی عالی هم باشند؛ اما میخام به شما بگویم که اگر کسی فهم سورس کد را داشته باشد بسیار بسیار از یک سئوکار معمولی جلوتر است. چرا که شما با دانشی که دارید می توانید نحوه افزایش سرعت لود سایت، رندرینگ جاوا اسکریپت، ریدایرکت ها، پاسخ های سرور و… را تشخیص دهید و تعامل بسیار کارآمدتری را با تیم برنامه نویسی داشته باشید.

راز سئو پروژه تور مشهد هدیه محمد نصیری مدیر وبین سئو

چند سال پروژه ای داشتم که قرار بود با عبارت تور مشهد در صفحه اول قرار بگیرد که با تیم تلاش های بسیار زیادی کردیم اما یک مسئله در سورس باعث شده بود که در صفحه دوم نتایج گیر کنیم.

آن مسئله فقط فهم درستی از ویژگی تگ a و تگ های هدینگ HTML بود که خیلی ساده با تغییر لینک های هتل های موجود آن صفحه از فالو به نوفالو و تغییر هدینگ 2 به هدینگ 4 باعث شد که در چند ساعت به لینک 7 در صفحه اول برسیم!! به همین سادگی.

 

حس شوخ طبعی راز فرار از استرس سئو

وقتی که شروع به سئو سایت می کنید اتفاقات بسیار زیادی در حین انجام پروژه می افتد و شما فراز و نشیب های بسیاری را تجربه می کنید. گاهی باید بسیار آرامش خود را حفظ کنید سئو سایت مسئله مرگ و زندگی نیست!! فقط یک روش از بازاریابی اینترنتی است. هر چقدر که این شغل یا مهارت اضطراب آور باشد این شما هستید که باید اوضاع را کنترل کنید و گاهی اوقات به عنوان مدیر پروژه یا تیم؛ به بقیه همراهان خود حس اطمینان و آرامش را منتقل کنید.

 

پندی از مدیر سایت آموزش حرفه ای سئو

همیشه قرار نیست که اتفاقات همانطور که ما از قبل پیش بینی کرده ایم رخ دهد. پس جای نگرانی نیست اگر در زمان اجرای پروژه های خود نیاز به یک دوست و همراه یا مشاوره سئو داشتید کافی با شماره مستقیم وبین سئو (02532912920) تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. یکی از خدماتی که در وبین سئو ارائه می شود مشاوره سئو سایت تلفنی است که شما به راحتی می توانید راه حل های کارگشایی برای سایت و یا پروژه های خود بگیرید.

منبع: webinseo.com, searchenginejournal.com

ایمیل وبین سئو: webinseo.com@gmail.com

تماس با وبین سئو: 02532912920

آدرس دفتر: قم، خیابان فردوسی، ساختمان الماس شفق، پلاک 200 واحد 1