اهمیت طراحی لوگو (+نکات مهم طراحی لوگو) گرافیستار

وقتی همه عواملی را که در ایجاد یک کسب و کار نقش دارند را در نظر می گیرید، ایجاد یک لوگو ممکن است اولویت اصلی به نظر نرسد. صدای کوچکی در پشت ذهن شما زمزمه می کند: «شاید من اصلاً نیازی به لوگو نداشته باشم».به آن صدا گوش نده؛ او نمی تواند بیش از این اشتباه کند. داشتن یک آموزش طراحی لوگو بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت برند شماست – دقیقاً با داشتن محصولات با کیفیت بالا و ارجاعات مثبت.

بنابراین، چرا یک لوگو مهم است؟ زیرا توجه را به خود جلب می کند، اولین تاثیر قوی ایجاد می کند، اساس هویت برند شما است، به یاد ماندنی است، شما را از رقابت جدا می کند، وفاداری به برند را تقویت می کند و مورد انتظار مخاطبان است.

بیایید نگاهی عمیق تر به همه این نکات در زیر بیندازیم.

1. توجه را جلب می کند

همانطور که همه چیز پیش می‌رود، شرکت‌ها حدود 2 ثانیه فرصت دارند تا مشتریان بالقوه را متقاعد کنند که محصولات آنها ارزش توجه را دارند. یک لوگو می تواند به سرعت توجه بینندگان را جلب کند و ارزش های اصلی یک شرکت را به روشی جالب به اشتراک بگذارد. این بازه توجه کوتاه – می دانید، چیزی که باعث می شود مصرف کنندگان کسب و کار شما را بر اساس ظاهرش قضاوت کنند – می تواند به نفع شما باشد، اگر یک لوگوی محکم برای صحبت برای شرکت خود داشته باشید. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

2. تأثیر اول را قوی می گذارد

لوگو اولین معرفی یک شرکت به مصرف کنندگان است. اگر به خوبی طراحی شود، می تواند علاقه عموم را برانگیزد و آنها را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت دعوت کند. اگر نه، شما فقط یک پایگاه مشتری بالقوه را بیگانه کرده اید و اساساً کسب و کار خود را مخدوش کرده اید. این اولین برداشت، راه شما برای برقراری ارتباط فوری مالکیت بر محصول(هایی) است که می فروشید یا جایگاهی که بر آن تسلط دارید.

آیا توپ های بسکتبال زنان را با چسبندگی پیشرفته ارائه می دهید؟ آیا توصیه های مالی شما به ویژه برای افراد انفرادی مفید است؟ لوگوی شما از همان ابتدا شرکت شما را به عنوان یک مرجع در فضای حرفه ای شما معرفی می کند.

3. این پایه و اساس هویت برند شماست

نام تجاری موفق در مورد گفتن داستانی است که بر احساسات مشتریان تأثیر می گذارد و اگرچه درست است که طراحی لوگو تنها بخشی از برند یک شرکت است، اما به عنوان پایه و اساس کل روایتی است که برند بر اساس آن ساخته شده است. رنگ‌ها، تن‌ها، فونت‌ها – همه این‌ها با داستانی که می‌خواهید بگویید تعیین می‌شود و لوگوی شما زمینه را برای این داستان فراهم می‌کند. این عناصر بعداً از لوگوی شما به همه مواد نام تجاری شما – سربرگ ها، کارت های ویزیت، صفحات فرود، به نام شما – ترجمه می شوند – یک هویت مشخص و قابل فروش برای برند ایجاد می کنند.

4. خاطره انگیز است

لوگوی شما اسب (مخاطبان شما) را به سمت آب (شرکت شما) هدایت می کند. لوگوها نقطه شناسایی هستند. آنها نمادی هستند که مشتریان برای شناسایی برند شما استفاده می کنند. در حالت ایده‌آل، از مردم می‌خواهید که فوراً نمای لوگوی شما را با خاطره کاری که شرکت شما انجام می‌دهد مرتبط کنند – و مهمتر از آن، احساسی که در آنها ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
فروش سرور های مجازی ایران - هلند - ترکیه با 10 درصد تخفیف دائمی

از آنجایی که یک لوگوی خوب یک عنصر بصری و زیبایی شناختی است، باعث یادآوری مثبت در مورد نام تجاری شما می شود که ممکن است نام شرکت شما به تنهایی نباشد. و، اگر همه ما صادق باشیم، برخی از مخاطبان شما احتمالاً نام کسب و کار شما را فراموش خواهند کرد (آن را شخصی نگیرید – این طبیعت انسانی است)، اما آنها بلافاصله لوگوی شما را با خاطرات خود از برند شما مرتبط خواهند کرد.

5. شما را از رقابت جدا می کند

جرات داشته باشید با لوگوی خود متفاوت باشید، زیرا لوگوی شرکت شما به مصرف کنندگان می گوید که چرا کسب و کار شما منحصر به فرد است. مطمئناً، شاید 50 کافی شاپ دیگر در شهر شما وجود داشته باشد، اما کافی شاپ شما تنها کافی شاپ است که به پایداری متعهد است و لوگوی سبز و خاکی شما این پیام را به خانه منتقل می کند.

یک لوگوی خوب طراحی شده شرکت می تواند همه چیز را از پیشینه شرکت (حرفه ای، آرامش بخش، سرگرم کننده) گرفته تا ماموریت آنها (سرگرمی، کارایی و نوآوری) از طریق نماد مناسب یا فونت مناسب بیان کند. به عبارت دیگر، لوگوی شما انجمنی است که هم ارزش های شما را منتقل می کند و هم به مصرف کنندگان نشان می دهد که چرا مانند رقبای خود نیستید – شما بهتر هستید.

6. وفاداری به برند را تقویت می کند

همانطور که نام تجاری شما رشد می کند، لوگوی شما برای طیف گسترده ای از مصرف کنندگان آشناتر می شود و این آشنایی این تصور را ایجاد می کند که شما قابل اعتماد و در دسترس هستید. در مورد آن فکر کنید: هنگامی که برای خرید تجهیزات ورزشی بیرون می روید و ناگهان با شلوار Nike Swoosh می بینید، فورا آماده خرید هستید. چرا؟ زیرا با پوشاک نایک، می‌دانید که در دستان امنی هستید. نایک برندی است که به آن اعتماد دارید. اعتماد بر روی یک لوگوی خوب طراحی شده ساخته شده است و وفاداری به برند به سرعت دنبال می شود. هنگامی که آنها شما را دوست داشتند، مشتریان شما بارها و بارها به دنبال شما خواهند بود – و لوگوی شما چیزی است که آنها ابتدا به دنبال آن خواهند بود.

7. مخاطبان شما انتظار آن را دارند

لوگوی شما اولین چیزی است که مخاطبان شما با دیدن هرگونه ارتباط از برند شما به دنبال آن خواهند بود. باید جلو و مرکز همه مواد بازاریابی شما مانند کارت ویزیت، بروشور، تبلیغات و غیره باشد. اگر ندارید اگر یک لوگو (و لوگوی برجسته) داشته باشید، فرصتی را از دست می دهید تا کسب و کار خود را در ذهن مخاطبان خود بچسبانید.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/