سایر مشخصات آزمونهای مربوط به لوله کاروگیت باید طبق استاندارد لوله کاروگیت EN13476 انجام میشود. مشخصات فنی و کیفیت لوله دوجداره کاروگیت میبایستی با استاندارد DIN16961-2 (مربوط به کنترل ابعاد و مقاومت حلقوی لوله) و EN13476 (سایر آزمون های مربوط به مشخصات کیفیت محصول) مطابقت داشته باشد. برخی فاکتورها مانند قیمت مواد اولیه و اتصالات آن با توجه به کیفیت محصول نیز در قیمت لوله فاضلابی موثر است. لوله کاروگیت ارزش غذایی ندارد در نتیجه، جوندگان و میکروارگانیسمها به آن حمله نمیکنند. لوله زهکش زمین به دو صورت سوراخ دار یا بدون سوراخ وجود دارد که هر کدام به روشی متفاوت عمل می کنند. حمل و نقل این سایز از لوله ها بسیار دشوار است و شرکت هایی که تجربه ترانزیت و صادرات این محصول را دارند با داشتن پایه هایی که در اختیار رانندگان قرار می دهند امکان بارگیری تا 72 متر لوله در یک ترانزیت را فراهم می کنند. قیمت این محصول بر اساس مواد استفاده شده برای تولید لوله، طول، ابعاد، میزان استحکام، دوام و وزن آن تعیین می شود. بهنگام پرداخت هزینه باربری متوجه خواهید شد کارخانه ای که با یک تریلی مقدار بیشتری فرستاده است حداقل 5 درصد در قیمت محصول به کاهش هزینه شما کمک نموده است.

 

این لوله های دوجداره برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ در آمریکا ساخته شدند و اولین تحقیقات آن از سال ۱۹۶۰ در موسسه تحقیقات کشاورزی آمریکا شروع شد. در ادامه بیان می­ کنیم که در لوله ­های کورتیوپ کاروگیت چه تغییرات عمده­ و گسترده ­ای ایجاد شده که آن را به بهترین و مقرون به صرفه­ترین تجهیزات انتقالی تبدیل کرده است. لوله ­های کورتیوپ کاروگیت با توجه به اینکه از تکنولوژی و استاندارد ساخت جدیدتری برخوردار هستند ضمن اینکه دو جداره بودن این نوع لوله ­ها نیز سبب شده تا کلیه­ معایب سایر لوله­ های انتقالی و فاضلابی و حتی از نوع تک جداره کاروگیت را به طور کامل بپوشاند و معایب آن ها را به مزایای خود تبدیل کند. تمام تولیدات شرکت ناب زیست دارای یک برچسب شناسایی هستند که بر روی آن نام لوله تولیدی، سایز اسمی لوله و استانداردی که بر طبق آن لوله ساخته شده است درج شده است. استاندارد جهانی لوله و اتصالات پلی اتیلن به شماره DIN 16961 ، استانداردی است که در مورد مقاومت حلقوی لوله کاروگیت در کاربردهای طولانی مدت صحبت می کند. با وجود وزن کمی که این لوله در برابر لوله های دیگر دارد ولی از مقاومت فشاری بالایی برخوردار می باشد.این فشار زمانی معنا پیدا می کند که تمام ساختار لوله کاروگیت از مواد اولیه پلی اتیلن یکسان باشدو نباید از مواد بازیافتی به عنوان ماده افزودنی به مواد اولیه استفاده شودو همچنین از نوع 80pe ساخته شده باشد.

جریان MIF یکسان و گونههای مناسب Pipe Grade و از نوع مواد PE 80 یا PE 100 باشد. خریدار با مراجعه به این مراکز می تواند لوله کاروگیت ارزان و با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کند. لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت را در فاضلاب سریع السیر، فاضلاب زیر سطحی، فاضلاب بهداشتی و زهکشی آب باران به کار می برند. در خط تولید لوله کاروگیت مواد پلی اتیلنی پس از اینکه به درجه حرارت مناسب خود جهت خمیری شدن رسیدند، با استفاده از قالب های آلومینیومی با شکل خاصی که باعث افزایش مقاومت و بهینه شدن وزن متر طول لوله دوجداره می شوند، شکل داده شده و منجر به تولید لوله کاروگیت با کیفیت عالی می شود. در آن دوران به دنبال موادی بودند که هم از پلاستیک ساخته شده باشند هم بتوانند فشار خاک را برای مدت طولانی زیر خاک تحمل کنند و هم قیمت بالایی نداشته باشند .در نتیجه برای اولین بار در ورودی زهکشی آب مزرعه ها استفاده شد.اولین تجربه ی آن ها بسیار موفقیت آمیز بود و سرعت کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد و انتقال سیالات را به میزان زیادی آسان کرد.

 

لوله کاروگیت نسبت به نوع خاک،سطح و فشار وارده به آن به سه گروه 16 و 31.5 و 64 کیلو نیوتنی تقسیم بندی می شوند. از لوله های کاروگیت ۶۴ کیلو نیوتن خیلی کم استفاده می شود و در شرایط خاص و در پروژه های دارای عمق کاربری بالای ۱۰ متر و شرایط محیط کوهستانی و سنگلاخی از این لوله ها استفاده می شود. لوله کاروگیت H.D.P.E فنری شکل برای بسیاری از کاربردهای زهکشی به امری حیاتی تبدیل شده است. لوله کاروگیت H.D.P.E از مواده پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) که موادی پر تنوع هستند ساخته شده و با دارا بودن برخی از ویژگی های ایده آل، برای استفاده در مصارف زیرزمینی کاربرد دارد. لوله کاروگیت H.D.P.E مادهای متفاوت است که دارای یک سری ویژگیهای ایده آل جهت استفاده در سازههای زیر زمینی دارد. متخصصین شرکت نشاگسترپردیس با ایجاد کاربری های مختلف دیگر از این لوله ها در جهت ساخت سپتیک تانک و منهول و پکیج های تصفیه فاضلاب، کاربردهای این نوع لوله را افزایش داده اند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
خودرو بر یزد، شماره خودروبر یزد

 

علت فنری ساخته شدن شان را می توان افزایش مقاومت در برابر جریان فشار های خارجی با فشار بالا و مقاومت بیشتر در برابر تنش ها عنوان کرد. سیستمهای زهکشی جادهای البته، باید توجه داشت که تقریباً هر روز کاربردهای تازهای برای این نوع لوله پیدا میشود و مزایای استفاده از لولههای تولید شده با تکنولوژی کاروگیت به سرعت در حال افزایش است. لوله کاروگیت فاضلاب یا همان لوله پلی اتیلنی فاضلابی، نوعی لوله است که به دلیل مزایا و ویژگی های خاص خود در زهکشی آب و فاضلاب استفاده میشود. تمامی لوله ­های دوجداره کاروگیت فاضلابی، کوپلینگ­ها و اتصالات باید بر اساس استاندارد ارسال تجاری بسته­ بندی شوند، مگر آن که چیز دیگری قید شده باشد. این لوله ها و ساختار و مواد تشکیل دهنده آن ها حدودا بیست سال است که برای زهکشی مورد تایید می باشد. از لوله کاروگیت سایز 200 برای اولین بار در آمریکا ساخته شد و جهت زهکشی در مزرعه مورد استفاده قرار گرفت که به دلیل کارایی داشت بسیار مورد استقبال قرار گرفت، در آن زمان به دنبال لوله ایی بودند از جنس پلاستیک و به مقاومت زیاد که قیمت مناسبی هم داشته باشد که این لوله طراحی و ساخته شد.

 

لایه ی زیرین باید به نحوی اجرا شود که کف کانال در زمان خاکریزی بر روی لوله کاروگیت در شیب مناسبی قرار داشته باشد. استحکام و مقاومت لوله های کاروگیت به میزان زیادی به تراکم خاک (Backfill) ، نوع خاک و نحوه بستر سازی آن بستگی دارد که این موضوع خود به دلیل خواص فیزیکی منحصر بفرد این لوله ها است .این مدل از لول ها فشار زیادی را میتوانند تحمل کنند زیرا در هنگام بالا بودن فشردگی خاک فشار وارد برلوله به خاک منتقل می شود و این امر باعث می شود که این موضوع در لوله های بتنی متفاوت است و فقط خود لوله فشار را تحمل می کند. سطح لوله به محض خروج از کالیبراتور بوسیله لایه هایی از جریان آب سرد خنک می گردد .حرارت بالای مذاب پلی اتیلن بعد از خروج از قالب بتدریج در تانک وکیوم و پس از آن در تانک های خنک کننده با استفاده از آب در حال جریان کاهش می یابد . در انتقال حرارت و خنک سازی هوا، سطح عامل تاثیر گذاری است. تقسیم سازی آب: از کاربردهای روتین و معمولی لوله ­های کورتیوپ کاروگیت استفاده به عنوان تقسیم سازی آب در صنایع مورد نیاز است. سایزهای ۱۱۰، ۱۶۰، ۱۲۵ این لوله برای استفاده در زیر پل ها و جوی های شهری کاربرد دارند. ​

 

سایز بندی لوله کاروگیت بر حسب میلیمتر و برخی موارد اینچ بوده و بترتیب زیر است. همچنین این لوله ها در مواردی که وزن خاک، بالاتر از حد تحمل لوله کاروگیت میباشد یا در کانال های هوای رو یا زیر زمین در فشار کم نیز مناسب میباشند. توصیه میشود هنگام سوارکردن کوپلر یک ورقه-ی پلاستیکی یا چوبی در زیر اتصال قرار داده شود. پدیده ی ماندآبی باعث کم شدن اکسیژن درون خاک میشود. لوله های تک جداره از2/5اتمسفر تا32اتمسفر و در شاخه های6-9-12متری تولید می شود این لوله ها به رنگ مشکی تولید می شوند و علت مشکی بودن آن تحمل و استقامت بالا در برابر اشعه UV و آفتاب می باشد.لوله های کاروگیت دو جداره به لوله هایی گفته میشود که دارای دو جداره ، یکی بیرونی با شکل ظاهری شیاردار و یا به عبارتی حلقه حلقه و یکی لایه درونی لوله که دارای سطحی صاف میباشد که جهت عبور پسابهای صنعتی و سیالات با ماهیتهای فاضلابی اسیدی و بازی مورد استفاده قرار میگیرندو به رنگ مشکی با داخلی زرد یا آبی تولید میشوند.علت رنگی بودن داخل لوله ها به دلیل ویدئو گرافی می باشد چون کارفرما مجاز به ویدئوگرافی داخل لوله به جهت ردیابی می باشد.