سرخ کن دستگاهی است که برای سرخ کردن و پختن غذاها در اوقات کوتاهی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از سرخ کن ها در بازار موجود هستند که طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است و در حالات کوچک و بزرگ و یا به صورت مینی سرخ کن ها در ابعادهای کوچکی وجود دارند. برای اینکه بتوانید بهترین سرخ کن بازار را انتخاب کنید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید و از انتخاب یک سرخ کن مناسب اطمینان حاصل نمایید و بتوانید غذایی خوشمزه و ترد را برای خود به ارمغان بیاورید. سرخ کن ها انواع و طیف های گوناگونی دارند و هر کدام بر اساس امکانات و آپشن هایی که دارند دارای قیمت های متفاوتی هستند. در این مقاله برگرفته از وبسایت بیگ مارکت وب به نقد و بررسی ویژگی های مهم بهترین سرخ کن بازار خواهیم پرداخت.

سرخ کن چیست؟

سرخ کن ها وسیله ای هستند که برای پختن غذا و سرخ کردن آن مورد استفاده قرار می گیرند. گرمای موجود در این دستگاه می تواند غذاها را بپزد به طوری که این دستگاه با بهره مندی از المنت گرم کننده و محفظه شامل روغن می تواند به سرخ و پختن غذاهای خوشمزه کمک شایانی بکند. درون این دستگاه های سرخ کن یک سبد فلزی وجود دارد که غذا درون آنها قرار گرفته می شود و سپس سبد به دروغ غذاساز وارد می شود و درون آن متصل می گردد و سپس درِ سرخ کن بسته می گردد. شما می توانید دمای دستگاه را مشخص کرده و سپس سرخ کن را روشن و در اوقات مشخصی از آنها کار بکشید. سرخ کن ها در بین آحاد جامعه محبوبیت زیادی به خود دیده است و کار آشپزی را ساده تر کرده است و می توان عنوان کرد که در فست فودها هم این دستگاه روز به روز در حال پیشرفت بوده و افراد زیادی در جامعه ما از آنها استفاده می کنند.

خصوصیات یک سرخ خوب در چیست؟

ظرفیت خوبی داشته باشد

سرخ کن باید دارای ظرفیت خوبی باشد و حجم بیشتری از مواد غذایی را درون خود جای دهد و بتوان با آن غذاهای بیشتری پخت. بنابراین در زمان تهیه این محصول به ظرفیت و حجم آن توجه ویژه داشته باشید.

توان سرخ کن

هر دستگاه برقی دارای توان و قدرت منحصر به فرد خود است که با وات نشان داده می شود. هر چقدر میزان توان یک دستگاه بر حسب وات بیشتر باشد دستگاه قدرتمندتر بوده و در نتیجه طول عمر بیشتری خواهد داشت و می توانید از داشتن یک دستگاه سرخ کن با کیفیت اطمینان حاصل نمایید لذا در زمان تهیه یک سرخ به این مورد کلیدی توجه داشته و از دستگاه های با توان بالا استفاده کنید.

فناوری قطع اتوماتیک

در برخی از تجهیزات الکترونیکی سیستم قطع یا خاموشی اتوماتیک وجود دارد بدین معنا که در زمان مشخصی که دستگاه کارش تمام شد دستگاه خاموش می شود و دیگر نیازی نیست که روشن باشد و براساس همین روال طول عمر دستگاه بالاتر رفته و از صدمه خوردن دستگاه جلوگیری به عمل می آید.

سرخ کن فیلتر قابل تعویض داشته باشد

سعی کنید دنبال سرخ کن هایی باشید که دارای فیلتر قابل تعویض باشید، برای اینکه بتوان دستگاه را سالم و تمیز نگه داشت.

یکی دیگر از مطالب سایت :
5 نکته خرید بهترین سوتین طبی

نکات مهم در زمان تهیه یک سرخ کن

به بودجه خود توجه کنید

شما باید بر اساس بودجه و انتظاری که از دستگاه دارید به انتخاب خود بپردازید. سرخ کن های قدرتمند دارای قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به مدلهای مشابه هستند ولی در صورتی که تعداد افراد خانواده کم است و یا دیر به دیر از این دستگاه استفاده می کنید و یا زیاد اهل مهمانی دادن نیستید می توانید از مدل های ارزان تر نیز استفاده کنید که کار راه بینداز بوده و نیاز شما را مرتفع می سازد.

نوع روغن را مشخص نمایید

بهترین روغن برای پختن درون دستگاه روغن سرخ کردنی است و به هیچ وجه سعی نکنید روغن ها را با هم ترکیب کنید و امنیت و سلامت را حفظ نمایید.

خوراکی های سرد و یخ زده را درون سرخ کن نیندازید

سرخ کن ها از المنت گرمایی استفاده می نمایند و مواد خوراکی سرد و یخ زده باعث می گردد که دمای آن کم شود و باعث تأخیر و کند شدن سرعت سرخ کن می شود.

نظافت دستگاه را مرتب حفظ نمایید

سعی کنید حدالامکان محفظه روغن و سبد غذایی را خوب تمیز نمایید و فیلتر آن را نیز تمیز کرده و این امر باعث افزایش طول عمر و کیفیت دستگاه در دراز مدت می شود.

برخی از مدل های سرخ کن موجود در بازار

سرخ کن فیلیپس سری Viva Collection

سرخ‌کن «فیلیپس» سری ویوا مدل «HD9220»از شکل و طراحی زیبا و مناسبی بهره می برد. درون این دستگاه سرخ کن، غذا داخل سبد قرار گفته و به صورت کشویی درون سرخ کن وارد می شود. همچنین از ویژگی های دیگر این دستگاه این بوده که به روغن کمی نیاز داشته و توان مصرفی دستگاه 1425 وات است. ظرفیت این سرخ کن 2.2 لیتر بوده و سرخ کن وزنش 7 کیلوگرم است. از فاکتورهای دیگر این دستگاه سرخ کن برخورداری از سیستم قطع اتوماتیک بوده و همچنین از محفظه برای جمع آوری سیم بهره می برد. طول سیم این دستگاه سرخ کن 0.8 متر بوده و از زمان سنج 30 دقیقه ای برخوردار است. از قابلیت های دیگر این دستگاه این است که دارای چراغ نمایشگر و قابلیت تنظیم میزان دما و حرارت است.

سرخ کن همیلتون مدل DF-535T

سرخ کن 535 هامیلتون دارای زمان سنج دیجیتالی بوده و از کلید تنظیم حرارت برخوردار است. این دستگاه سرخ کن دارای محفظه روغن بوده که پوششی نچسب دارد و درب آن برای شستشو می تواند بیرون بیاید. همچنین فیلتر فلزی این دستگاه سرخ قابلیت شستشو را دارد. از فاکتورهای دیگر این دستگاه سرخ کن بهره مندی از صفحه نمایش و فیلتر قابل تعویض است. توان دستگاه 2000 وات بوده و ظرفیت آن 2.5 لیتر است. این دستگاه سرخ کن 4609 کیلوگرم وزن داشته و دارای قابلیت تفکیک قطعات است.

منبع: بیگ مارکت وب