تصاویر WebP: چه هستند و چگونه در ساختن وب مفید هستند

صفحات وب هر سال بزرگ‌تر، پر از رسانه‌ها و تشنه اطلاعات بیشتر می‌شوند. مطالعات آرشیو HTTP نشان می‌دهد که میانگین وزن یک صفحه وب دسکتاپ از 523 کیلوبایت در سال 2011 به 2196 کیلوبایت در سال 2021. یک وب سایت بزرگتر به معنای زمان بارگذاری طولانی تر است و کاربران وب در کل تمایل به بی حوصلگی دارند. بیشتر این سرعت کم است. وزن صفحه بارگیری از تصاویر تشکیل شده است. اگر می‌خواهید همه رسانه‌های زیبایی را که وب‌سایت شما را هیجان‌انگیز می‌کنند – و داده‌های سنگینی ایجاد می‌کنند، درج کنید، باید از فناوری‌های جدیدی که به عملکرد، اندازه و سرعت بارگذاری سایت خود را بهینه کنید. این جایی است که تصاویر WebP می توانند مفید باشند.ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت iransite.com در ایران

WebP یک فرمت تصویری فشرده و مدرن است که می‌توانید از آن برای ارائه تصاویر باکیفیت با اندازه فایل کوچک‌تر از فرمت‌های سنتی مانند JPEG و PNG. با تصاویر کوچک‌تر، سایت شما سریع‌تر بارگیری می‌شود و بدون به خطر انداختن کیفیت تصویر سایت، رتبه بهتری در سئو کسب می‌کند.

تصاویر WebP چیست؟

WebP یک نوع فایل تصویری ایجاد شده توسط Google که فشرده‌سازی تصویر بدون اتلاف و بدون ضرر را برای وب فراهم می‌کند. این برنامه که در سال 2011 راه اندازی شد، از زمان پذیرش گسترده مرورگر آن در سال 2020، عملاً به جریان اصلی تبدیل شد. فایل های WebP را می توان با پسوند نام فایل .webp تشخیص داد.

WebP یک فناوری منبع باز است. ، و هر کسی می تواند دانلود داشته باشد و در کد منبع مشارکت داشته باشد. فرمت WebP توسط گوگل برای کاهش اندازه تصاویر فشرده بدون از دست دادن کیفیت ایجاد شده است. این شرکت این کار را با استفاده از کدگذاری پیش‌بینی‌کننده مشابه آنچه در رمزگذاری فریم‌های کلیدی ویدیو استفاده می‌شود، انجام می‌دهد.

تحقیقات Google نشان می‌دهد که توانسته است با موفقیت تصاویر را در اندازه‌های فایل بسیار کوچک‌تر فشرده کند. این شرکت گزارش می دهد که WebP از مزیت 26٪ کوچکتر از فایل های PNG و 23 تا 24٪ برخوردار است. کوچکتر از فایل های JPG معادل. اندازه تصویر WebP می تواند تا 16383 × 16383 پیکسل باشد.

گالری های WebP Google به شما امکان می دهد کیفیت و اندازه تصویر را برای خودتان مقایسه کنید.اولین و مهمترین قدم برای سفارش طراحی سایت پیدا کردن شرکت معتبری است که در این زمینه فعالیت می کند. https://iransite.com/سفارش-طراحی-سایت

WebP کجا پشتیبانی می‌شود؟

به جرات می‌توان گفت WebP زیبا بوده است به طور گسترده به عنوان استاندارد در این مرحله پذیرفته شده است. از سال 2022، WebP دارای 97٪ سهم بازار در بین مرورگرهای وب است. این شامل گوگل کروم، سافاری، فایرفاکس، اج و اپرا می شود. CMS هایی مانند Webflow و ابزارهای گرافیکی مانند Photoshop اکنون معمولاً از تصاویر WebP نیز پشتیبانی می کنند.

اگرچه بسیاری از ابزارها از WebP پشتیبانی می کنند، JPG همچنان محبوب ترین فرمت تصویر در وب است. طبق آرشیو HTTP، WebP تنها حدود 7 درصد از کل تصاویر وب‌سایت‌ها را در سال 2021 به خود اختصاص داده است. این تعداد در حال افزایش است.

ویژگی های کلیدی فایل های تصویری WebP

همه قالب های تصویر قابلیت های یکسانی ندارند. یکی از مزایای فرمت تصویر WebP این است که می تواند ویژگی های بیشتری (مانند شفافیت و انیمیشن) را نسبت به سایر فرمت های فایل با اندازه کوچکتر انجام دهد.

فشرده سازی با اتلاف و تلفات

WebP را می توان برای فشرده سازی با اتلاف یا بدون اتلاف استفاده کرد. این عبارات مشخص می کنند که وقتی فشرده سازی تصویر معکوس می شود چه اتفاقی می افتد. فشرده‌سازی با اتلاف زمانی که فایل از حالت فشرده خارج می‌شود، داده‌ها را از دست می‌دهد، در حالی که بدون اتلاف، داده‌های بسیار کمی را از دست می‌دهد. مزیت فشرده سازی با اتلاف این است که اندازه فایل بسیار کمتری نسبت به فشرده سازی بدون اتلاف ایجاد می کند.

Transparency

تصاویر WebP از شفافیت پشتیبانی می‌کنند (یعنی یک کانال آلفا). فرمت های دیگر مانند فایل های PNG نیز این کار را می کنند، اما JPG ها اینطور نیستند. طبق تحقیق Google، شفافیت همچنین داده‌های کمتری را نسبت به سایر قالب‌ها اضافه می‌کند.

شفافیت به ویژه هنگام طراحی وب سایت مفید است. به شما این امکان را می دهد که مرزهای ناهمواری را روی یک شکل ایجاد کنید و پس زمینه را در پشت شکل مشاهده کنید، به عنوان مثال، با آرم Webflow در زیر. همچنین به شما امکان می دهد عمق و کنتراست را با عناصر صفحه که در بالا و پایین یکدیگر قرار می گیرند ایجاد کنید. حتی می‌توانید جلوه‌های بصری پیشرفته‌تری مانند شکلی شیشه‌ای ایجاد کنید که سایت شما را تازه و مدرن جلوه دهد.

انیمیشن

تصاویر WebP را می‌توان متحرک کرد، مانند GIF معروف. این یک مزیت نسبت به JPG هایی است که از انیمیشن پشتیبانی نمی کنند. فایل‌های متحرک WebP نیز از نظر اندازه کوچکتر از فایل‌های GIF یا APNG هستند.

فراداده

WebP از افزودن متادیتا به تصاویر با استفاده از هر دو XMP و EXIF. ابرداده برای دادن زمینه دیجیتال به تصاویر مفید است – به عنوان مثال، داده های زمان و مکان متصل به یک تصویر از یک دوربین دیجیتال. می‌توانید برچسب‌ها و توضیحات کوتاهی را با متادیتا به تصاویر اضافه کنید که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تصاویر را شناسایی کنند و سئوی شما را تقویت کنند.

نمایه رنگ

می‌توانید یک نمایه ICC برای مدیریت رنگ به یک فایل WebP که توسط کنسرسیوم بین المللی رنگ مدیریت می شود. برای کمک به مدیریت رنگ در یک فایل ICC می‌توان به برنامه‌های ویرایش تصویر مانند Adobe Photoshop وارد کرد. فایل بین دستگاه‌ها یا برای چاپ.

مزایای استفاده از تصاویر WebP هنگام ساخت وب‌سایت‌ها

WebP روشی کارآمدتر برای رمزگذاری تصاویر است. این فایل‌های تصویری را کوچک‌تر می‌کند، از فضای ذخیره‌سازی کمتری استفاده می‌کند و سرعت سایت شما را سریع‌تر می‌کند. تصاویر کوچکتر از چند جهت به طراحی وب شما کمک می کنند.

استفاده از تصاویر WebP می تواند سایت شما را سریعتر کند

داده ها یکی از بزرگترین عواملی است که سرعت وب سایت را کند می کند. PageSpeed Insights یکی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت شما در سطح ریز است. اندازه مناسب تصاویر، کدگذاری کارآمد تصویر و استفاده از تصویر مدرن قالب‌ها به عنوان راه‌های کلیدی برای بهبود سرعت سایت شما.

یک سایت سریع‌تر، تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد و منجر به نرخ پرش و تبدیل بهتر می‌شود

چیزهای کمی وجود دارد که بازدیدکنندگان را خاموش می‌کند. سریعتر از صفحات با بارگذاری آهسته، و زمان بارگذاری سریعتر می تواند تفاوت فوق العاده ای در نرخ پرش و تبدیل شما ایجاد کند.

مطالعه پس از مطالعه نشان داده است که بازدیدکنندگان وب سایت تمایلی به صبر کردن برای بارگذاری صفحات ندارند. فقط در 10 ثانیه زمان بارگیری، نرخ پرش 123% افزایش می یابد.

وقتی صفحه به سرعت بارگذاری می‌شود، مشتریان برای تبدیل بسیار بازتر هستند. یک مطالعه نمونه نشان داد که کاهش زمان بارگذاری صفحه از تنها 5 ثانیه به 1 ثانیه نرخ تبدیل را دو و نیم برابر افزایش می دهد. برای تجارت الکترونیک، سرعت از اهمیت بیشتری برخوردار است، با کاهش 0.3 درصدی تبدیل به ازای هر ثانیه زمان بارگذاری اضافه شده.

سایت‌هایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند برای SEO بهتر هستند

یک وب‌سایت با بارگذاری سریع‌تر. می تواند به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما نیز کمک کند. از سال 2021، به‌روزرسانی الگوریتم Google تجربه صفحه را اضافه می‌کند که شامل اندازه گیری سرعت صفحه چندگانه، به عنوان یک عامل رتبه بندی. رفتار کاربر در وب‌سایت شما نیز بر رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه نرخ پرش.

فایل‌های کوچک‌تر به شما کمک می‌کنند فضای ذخیره‌سازی را ذخیره کنید

هرچه فشرده‌سازی روی فایل‌های تصویر شما کمتر باشد، فضای کمتری خواهید داشت. باید برای پرداخت.

شما فقط فضای دیسک زیادی روی سرور برای وب سایت خود دارید و بسته به میزبانی وب سایت، ذخیره سازی ممکن است گران شود. این تنها رسانه نیست که باید در فضای ذخیره سازی شما نیز قرار بگیرد. ممکن است تم هایی از CMS، جاوا اسکریپت، CSS و پایگاه داده خود داشته باشید تا سایت خود را در حال اجرا نگه دارید.

جایی که می توانید تصاویر WebP را ایجاد و تبدیل کنید

برای استفاده از تصاویر WebP در وب سایت خود، به یک CMS – مانند Webflow – نیاز دارید که از WebP پشتیبانی می کند. سپس می‌توانید تصاویر جدیدی را در یک نرم‌افزار گرافیکی ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را به‌عنوان WebP ذخیره کنید یا تصاویر موجود خود را در رایانه یا درون CMS خود تبدیل کنید.

تصاویر WebP را با نرم‌افزار گرافیکی ایجاد کنید

<. webp href=”https://www.adobe.com/products/photoshop.html” target=”_blank”>Photoshop، Google Photos، Blender و بسیاری دیگر. Google یک افزونه رایگان دارد که از WebP برای نسخه‌های قبلی فتوشاپ نیز پشتیبانی می‌کند. .

هنگام ذخیره یک تصویر تمام‌شده در یک برنامه گرافیکی که از WebP پشتیبانی می‌کند، WebP یکی از گزینه‌های کشویی است که هنگام انتخاب «ذخیره برای وب» ارائه می‌شود.

تبدیل تصاویر به WebP با استفاده از نرم‌افزار Google

اگر تا حدودی از نظر فنی تسلط دارید، می‌توانید دانلود ابزار تبدیل cwebp از پیش کامپایل شده Google و از آن برای تبدیل تصاویر به WebP در رایانه خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید API libwebp Google را برای رمزگذاری و رمزگشایی فایل‌های WebP نصب کنید. هر دو سایت حاوی دستورالعمل های دقیقی برای فشرده سازی تصاویر با این ابزارها هستند.

تبدیل تصاویر موجود در CMS خود با Webflow

همچنین می توانید تصاویر موجود در CMS Webflow خود را با مدیر دارایی به WebP تبدیل کنید. . ابزار تبدیل تصویر WebP در Webflow تبدیل و جایگزین تصاویری که قبلاً استفاده می‌کنید به WebP. این ویدیو دستورالعمل های گام به گام نحوه تبدیل تصاویر به WebP در Webflow را ارائه می دهد.

چه کارهای دیگری برای بهینه سازی وب سایت های خود می توانید انجام دهید

بهینه سازی تصویر تنها راهی است که می توانید عملکرد وب سایت خود را بهینه کنید. بارگذاری تنبل تصاویر، بارگذاری فونت بهبود یافته و بارگیری لینک ها می توانند عملکرد وب سایت شما را افزایش دهند.

یک وب‌سایت واکنش‌گرا بسازید که در تلفن همراه و سایر دستگاه‌ها به خوبی کار کند. مطمئن شوید اندازه تصاویر شما به گونه ای است که در دستگاه های تلفن همراه به خوبی بارگیری شود، به خصوص که مرورگرهای تلفن همراه به احتمال زیاد با سرعت اتصال پایین تر کار می کند. میزبانی را برای وب سایت خود انتخاب کنید که نه تنها سریع، بلکه قابل اعتماد باشد.

WebP تنها یکی از ابزارهایی است که می توانید به تخصص ساخت وب سایت خود اضافه کنید. ساختن برای وب در نهایت ایجاد یک تجربه کاربر عالی است. شما می توانید این کار را با بهینه سازی سایت خود انجام دهید تا آنقدر سریع و بدون زحمت بارگذاری شود که کاربران حتی هرگز به آن فکر نکنند.

منبع: https://iransite.com/