مجازی سازی فرآیندی است برای کاربران برای ایجاد چندین محیط شبیه سازی شده در یک قطعه سخت افزار. به جای استفاده از چندین قطعه سخت افزاری برای اجرای بیش از یک سیستم عامل، مجازی سازی نوعی مانع مجازی را ایجاد می کند – به نام Hypervisor – برای جدا کردن توابع دیجیتالی که معمولاً به چندین واحد فیزیکی نیاز دارند. در اصل، مجازی سازی از نرم افزار برای عمل به عنوان سخت افزار استفاده می کند. برای کاربران و مدیران شبکه، مجازی سازی می تواند در زمان، فضا، هزینه و انرژی صرفه جویی کند.

در این راهنما، من اصول اولیه مجازی‌سازی سرور، از جمله اینکه چیست، چه می‌کند، هدف، مزایا، و نحوه شروع مجازی‌سازی سرور را با بررسی ویژگی‌های SolarWinds® Virtualization Manager برای برجسته کردن اهمیت استفاده از راه حلی برای کمک به نظارت بر محیط های مجازی شما.

مجازی سازی چیست؟

بنابراین، مجازی سازی به چه معناست؟ یک کانتینر دیجیتالی منفرد معمولاً برای کار با یک سیستم عامل، با فضاهای تعیین شده برای هر یک از منابع رایانه طراحی می شود. کانتینر سنتی دارای یک واحد پردازش مرکزی (CPU)، یک منطقه مشخص برای ذخیره سازی، و یک فضای ثابت برای حافظه است. اما وقتی مجازی‌سازی وارد عمل می‌شود، این منابع بسیار سخت‌تر هستند. مجازی سازی همه این موارد را به عنوان یک استخر در نظر می گیرد، بنابراین می توان آنها را در صورت لزوم گسترش داد یا مرتب کرد.

مجازی سازی چه کاری انجام می دهد؟

واژگان مجازی سازی ساده است. هنگامی که مجازی سازی به چندین سیستم عامل اجازه می دهد تا همزمان روی یک ماشین اجرا شوند، ترکیب سیستم ها ماشین مجازی (VM) نامیده می شود. قطعه اولیه سخت افزاری که یک VM را کار می کند، میزبان نامیده می شود. ماشین های مجازی که به طور هماهنگ در هاست کار می کنند، مهمان نامیده می شوند.

ماشین های مجازی می توانند به طور همزمان چندین سیستم عامل را اجرا کنند که در غیر این صورت به سخت افزار جداگانه نیاز دارند. به عنوان مثال، با سیستم عامل های سنتی، قبل از معرفی یک سیستم عامل جدید، یک قطعه سخت افزار باید تمیز شود – فکر کنید ویندوز 10 را با ویندوز 11 جایگزین کنید. هنگامی که یک Hypervisor معرفی کردم و واحد را مجازی سازی کردم، می توانم هر دو برنامه را همزمان اجرا کنم. زمان.

بیشتر بخوانید: مجازی سازی ویندوز

مجازی‌سازی برای واحدهای رایانه‌ای اختصاصی نیست – می‌توان از آن برای افزودن بسیاری از سیستم‌عامل‌های مختلف به یک کنترل مرکزی استفاده کرد. این امر مجازی سازی را برای شبکه های بزرگ مفید می کند، که می توانند چندین سیستم را برای گسترش دامنه خود اضافه کنند. من می‌توانم از VM برای ضرب کردن عملکردهای دسکتاپ شخصی خود استفاده کنم، اما می‌توانم از VM برای داشتن کل سرور استفاده کنم. مجازی‌سازی یک قطعه سخت‌افزار ساده را به یک سیستم پیچیده تبدیل می‌کند تا بتوانم آن را بدون افزودن مداوم واحدهای فیزیکی جدید، گسترش و اصلاح کنم.

هدف از مجازی سازی چیست؟

هدف اصلی مجازی سازی اجرای برنامه هایی است که معمولاً به چندین واحد سخت افزار نیاز دارند. مقیاس پذیری ماشین های مجازی همچنین به مدیران سرورها اجازه می دهد تا سرور خود را بدون نیاز به تنظیم سخت افزار در سیستم، گسترش دهند و منقبض کنند. این تضمین می کند که یک سرور می تواند با کارایی بسیار بیشتری کار کند و به طور موثر یک سیستم را به چندین بخش جداگانه تقسیم کند. اما مجازی سازی علاوه بر این مفید است زیرا هر سیستم را در واحد ایزوله می کند. اگر به یکی از سیستم عامل‌های من آسیب وارد شود، ماشین‌های مجازی می‌توانند از هایپروایزر خود به عنوان محافظی برای حفظ استقلال همه مهمان‌هایی که روی یک میزبان اجرا می‌شوند، استفاده کنند.

هنگامی که یک سرور بر چندین سیستم عامل با کاربران و عملکردهای متنوع نظارت می کند، توانایی هایپروایزر برای ایزوله کردن هر سیستم عامل در حصول اطمینان از اینکه کاربران می توانند داده های تمیز را حفظ کنند که تحت تأثیر سایر سیستم های سرور خود قرار نمی گیرند، بسیار مهم است. Hypervisor مجازی سازی را به ابزاری عالی برای آزمایش نرم افزارهای جدید تبدیل می کند. فرض کنید من یک مدیر شرکتی هستم که به دنبال استفاده از یک برنامه جدید در سرور شرکتم هستم. چگونه می توانم بفهمم که برنامه جدید قرار است بر سایر برنامه های سیستم من تأثیر بگذارد؟ در یک سیستم عامل سنتی، هر مشکلی که توسط یک برنامه جدید ایجاد می‌شود، از من می‌خواهد که هر برنامه جداگانه را آزمایش کنم تا تصمیم بگیرم که نصب جدید ما بر کدام یک تأثیر منفی می‌گذارد. با یک VM، من می توانم چندین سیستم را به طور همزمان اجرا کنم تا ببینم برنامه جدید من چگونه با کل تعامل دارد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
بهترین سایت های فریلنسر ایرانی

بیشتر بخوانید : esxi چیست

 

کاربران چگونه می توانند از مجازی سازی سود ببرند؟

مجازی سازی می تواند کارایی را تا حد زیادی افزایش دهد. وقتی سیستم‌هایم را با استفاده از VM کار می‌کنم، پولی را برای گسترش موجودی سخت‌افزارم و تمام هزینه‌های عملیاتی سخت‌افزار مرتبط هدر نمی‌دهم. چه من نیاز به تغییر مکان بخشی از سیستم عامل خود داشته باشم یا تعداد سیستم عامل های سرور خود را افزایش دهم یا چندین سیستم عامل را به طور همزمان اجرا کنم، مجازی سازی می تواند سرمایه گذاری عاقلانه ای برای صرفه جویی در هزینه، فضا و زمان من باشد.

مزایای مجازی سازی به کارایی محدود نمی شود – ماشین های مجازی نیز می توانند سیستم عامل های من را ایمن تر کنند. هنگامی که یک هایپروایزر چندین سیستم عامل را جدا می کند، برای حفظ استقلال سایر مهمانان در VM عمل می کند. این بدان معناست که من می توانم یک نوع اسکرین شات مجازی از سیستم های دیگرم بگیرم و بقیه را در صورت آلوده شدن یک سیستم به ویروس یا نفوذ هکرها حفظ کنم. تقریباً مرورگر اینترنت همه در معرض هک است و عملاً هیچ رایانه ای از فایل های آلوده در امان نیست. با مجازی سازی، تنها به این دلیل که یک سیستم عامل نقض شده است به این معنی نیست که کل دستگاه شما در معرض خطر است.

مجازی سازی می تواند در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کند. در مقایسه با سیستم عامل های سنتی، یک VM به اندازه یک سیستم عامل به ورودی الکتریکی متکی نیست زیرا سخت افزار مرکزی آن نیازی به تغییر یا گسترش ندارد. ماشین های مجازی می توانند اندازه سیستم شما را کاهش دهند که منجر به کاهش هزینه های انرژی می شود.

مانیتور مجازی چیست؟

مجازی‌سازی می‌تواند کیفیت یک راه‌اندازی چند سیستمی را بسیار بهبود بخشد، اما تنها زمانی که ماشین‌های مجازی به درستی مدیریت شوند. وقتی متوجه به هم ریختگی یا کاهش سرعت در ماشین مجازی خود می شوم، استفاده از ابزار نظارت مجازی می تواند به شناسایی علت مشکل عملکرد کمک کند. شاید ورودی/خروجی ذخیره‌سازی من کند است، و باید بفهمم چه بخشی از VM باعث ایجاد تنگنا شده است. شاید بخواهم یک سیستم عامل جدید به VM خود اضافه کنم، اما از ظرفیت آن مطمئن نیستم. یا شاید من فقط می خواهم مطمئن شوم که همه چیز تا حد امکان کارآمد است. داشتن یک راه حل مانیتور مجازی می تواند به شما کمک کند کنترل ماشین مجازی خود را در دست بگیرید و برای شناسایی مشکلات قبل از وقوع آنها فعال تر باشید.

وقتی به دنبال بینش عمیقی در مورد عملکرد VM هستم، SolarWinds Virtualization Manager (VMAN) را توصیه می کنم. برای مدیر، Virtualization Manager می تواند بین یک آزمایش پرهزینه و وقت گیر و یک ماشین کارآمد و کارآمد تفاوت ایجاد کند.

VMAN

 

SolarWinds Virtualization Manager یک داشبورد عملکرد با کاربری آسان برای پیگیری VM من ارائه می دهد. اگر نگران ظرفیت سیستم خود باشم، می‌توانم سناریوهای مدل‌سازی what-if را اجرا کنم. Virtualization Manager نیز به من توصیه های بهینه سازی می دهد، بنابراین می دانم ماشین های مجازی خود را کجا قرار دهم. و اگر نتوانم مشکلی با ماشین مجازی خود پیدا کنم، Virtualization Manager می‌تواند به ارائه بینش‌هایی که در طول تجزیه و تحلیل عملکرد پزشکی قانونی و عیب‌یابی نیاز دارم کمک کند.

شروع با مجازی سازی سرور

اگرچه مجازی‌سازی می‌تواند کارایی و بهره‌وری واحد میزبان شما را تا حد زیادی افزایش دهد، ملاحظات مهمی وجود دارد که قبل از شروع اجرای ماشین مجازی خود باید در نظر داشته باشید. مجازی سازی یک سیستم پیچیده و هماهنگ است و نیاز به نظارت و تخصص دارد. بدون ابزار مناسب، یک VM می‌تواند منجر به عملکرد کند یا مصرف خارج از کنترل داده شود. ابزار مورد استفاده من SolarWinds VMAN است که با هشدارهای VMware خارج از جعبه و سایر ویژگی ها برای ساده سازی مجازی سازی کامل شده است. وقتی VM من به درستی مدیریت شود، می‌تواند به پتانسیل کامل خود عمل کند.