هدایای تبلیغاتی نتیجه یک استراتژی آزمایش شده است که اکثر مشاغل به آن روی آورده اند. این هدایا غالبا قیمت معقول و مناسبی دارند و در زندگی روزمره ما استفاده میشوند. هدف اصلی هدایا تبلیغاتی این است که تصویری از برند در ذهن مخاطب باقی بماند. به همین خاطر بر روی هدایای تبلیغاتی، برند و لوگو خود را طراحی میکنند تا تاثیر ماندگاری بر روی مشتری ایجاد کنند.
هدایای تبلیغاتی راهی عالی برای جذب مشتریان جدید و تشکر از مشتریان فعلی شما محسوب میشود.
نکات مهم :
بودجه برابر با هزینه
قبل از تهیه هدایای تبلیغاتی از میزان بودجه خود مطمئن شوید. سپس اقلام و مقادیر متناسب با محدوده قیمت خود را پیدا کنید. به تاثیر هدایا تبلیغاتی بر روی مشتری هدف فکر کنید که آن اقلام به کار شما ارزش میدهند یا پس از مدتی دور ریخته میشود. هنگام خرید هدایا تبلیغاتی باید این نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید بودجه در نظر گرفته شده را نسبت با مزایای یک کالا متعادل سازید.
مشتری هدف خود را بشناسید
یکی از نکات جالب در مورد هدایای تبلیغاتی و فروش موفق این است که مشتری هدف خود را بشناسید. سعی کنید تبلیغات خود را بر اساس نیازها و سبک زندگی مشتریان خود طراحی کنید. این امر موجب میشود مخازب بیشتر با تبلیغات شما درگیر شود. تحقیقات در این زمینه به شما کمک میکند چه نوع فروشی برای مشتریان جذابتر است تا بتوانید موفقیت بیشتری را تجربه کنید.
خلاق بودن
طراحی هدایا تبلیغاتی منحصر به فرد و چشم نواز می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید و آنها تشویق میشوند تا تجارت شما را نسبت به رقبای انتخاب کنند. روزانه دهها پیشنهاد تبلیغاتی از راههای مختلف به مشتریان میشود، زمانی پیشنهاد شما دیده میشود که یک رویکرد خلاقانه در زمینه هدایای تبلیغاتی داشته باشید. این امر موجب افزایش مشتری و فروش بیشتر میشود. پس به دنبال شرکتهای هدایای تبلیغاتی باشید که به جای نشان دادن کاتالوگ در مورد یک طرح نو صحبت کنند.
ارزشمندی برند
مشتریان دوست دارند احساس ارزشمندی کنند. به همین منظور ارسال هدایا تبلیغاتی شیک برای آنها باعث به وجود آمدن حس ارزشمندی در برند و مشتری میشود. اغلب شرکتها و سازمانها در انتخاب هدایای تبلیغاتی ارزان اشتباه میکنند. اقلام ارزان برای نمایشگاهای تجاری خوب هستند. اما برای مشتریان حوزه کاری خود بهتر است همیشه محصولات باکیفیت را انتخاب کنید. آنها متوجه خواهند شد که شما برای آنها ارزش قائل هستید. این به نوبه خود مشتری را تشویق می کند که به برند شما وفادار بماند در نتیجه در کسب و کار شما تاثیر میگذارد.
تبلیغ خود را تبلیغ کنید
مهم است مشتریان هدف از هدایا تبلیغاتی شما اطلاع داشته باشند تا بتوانید اثربخش باشید. هدایای تبلیغاتی خود را از طریق کانالهای خاص مانند رسانه اجتماعی یا وب سایتها به مشتری خود نشان دهید. هنگامی که تبلیغ میکنید، سعی شما بر آن باشد که مخاطب را متقاعد برای خرید کنید تا در نهایت پاسخ مثبت مشتریان را جلب کنید.
اثر بخشی هدایای تبلیغاتی
یکی از بهترین راهها اثر بخشی هدایا تبلیغاتی این است که اقلامی که تهیه میکنید را بر روی میز قرار بگیرد. زیرا با این کار شانس بیشتری برای به خاطر سپردن برند دارید. هدایای بر روی میز علاوه بر اینکه برند شما را به مخاطب یادآوری میکند موجب میشود افرادی که از دفتر عبور میکنند نیز برند شما را میبینند.
تامین کننده قابل اعتماد
هنگام خرید هدایا تبلیغاتی، باید اطمینان حاصل کنیم که تامین کننده قابل اعتماد است. زیرا هدایا را در تعداد بالا خریداری میکنیم و اگر تامین کننده قابل اعتماد نباشد، ممکن است محصولات بیکیفیتی را تحویل دهد که برند شما را زیر سوال ببرد. بهترین کار این است که با تعدادی از افراد مختلف ملاقات کنید تا در مورد ایده و بودجه شما نظر دهند. اینکار به شما کمک میکند که بهترین ارائه دهنده هدایای تبلیغاتی را پیدا کنید.
فروشندگان خاموش، ابزارهایی قدرتمند برای تبدیل یک کمپین تبلیغاتیِ معمولی به یک بمب تبلیغاتی در بازار هستند؛ همچنین درون سازمان ها و در برنامه های منابع انسانی، استفاده از فروشندگان خاموش و ارایه آن ها به صورت هدیه، پاداش و مشوق، تاثیر چشمگیری برافزایش سطح وفاداری کارکنان، ارتقای عملکرد و افزایش انگیزه آن ها دارد.
تحقیقات نشان می دهد که مشتریان- چه مشتریان جدید و بالقوه و چه مشتریان قدیمی و وفادار سازمان- پس از دریافت هدایای تبلیغاتی سریعتر به شرکت مراجعه می کنند و میزان سفارش های مجدد آن ها افزایش پیدا میکند و در هر صورت بیش از آن دسته از مشتریانی که هدیه ای دریافت نکرده اند خرید یا با شرکت ارتباط برقرار می کنند.
هیچ مشتری ای آگهی های چاپی یا تراکت های تبلیغاتی شرکت ها را نگه نمی دارد، اما ارایه یک تقویم ماندگار با برند شما، می تواند در تمام طول سال، شما را در یک قدمی مشتریان نگه دارد.
براساس تحقیقات انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی (PPAI)، بر روی ۸۳۹ نفر از صاحبان کسب و کار، ۹۵ درصد از آن ها از انواع هدایای تبلیغاتی برای پیشبرد فروش کسب و کار خود استفاده می کنند.
بر اساس این تحقیقات، ۹۵ درصد از کسب و کارها از هدایای تبلیغاتی برای معرفی و پیشبرد فروش محصولات در بازار و تقویت و انگیزش کارکنان بهره می گیرند، به احتمال زیاد رقبای اصلی شما نیز از این رسانه ی موثر استفاده می کنند.
به همین دلیل بهتر است شما اقلام نمایشگاهی و سمینارها، ملزومات (یا هدایای) نمایشگاهی را به عنوان یک گزینه مهم در برنامه های بازاریابی خود بگنجانید.
با وجود این سطح وسیع از هدایای تبلیغاتی، شرکت های تامین کننده ی آن ها و برنامه های گسترده هر یک، از کجا باید آغاز کرد؟ به چه کسی می توان اعتماد کرد؟
هدایای تبلیغاتی باران یکی از مجموعه های فعال در این زمینه است.
شرکت هدایای تبلیغاتی باران هدف خود را درجهت تامین هدایای تبلیغاتی وارائه خدمات و سرویس مطلوب به بخشهای مختلف سازمانی، نمایشگاهی، اداره جات، شرکتهای معتبر در سطح استاندارد متمرکز نموده است.
این شرکت تا کنون موفق به جمع آوری مجموعه ای نفیس و ارزشمند از هدایای تبلیغاتی (چاپ، حکاکی و لیزر ) به سلیقه خود مشتری شده است .
آغاز یک کمپین با استفاده از هدایای تبلیغاتی چندان دشوار نیست!
با استفاده از ایده ها وسرنخ هایی که در مورد مشتریان خود بدست آورده اید و تجربیات یک شرکت متخصص در حوزه طراحی و اجرای برنامه های تبلیغاتی و انطباق این برنامه ها با هدف ها و نیازهای سازمانی، می توانید یک برنامه تبلیغاتی موفق را آغاز کنید و سودآوری و سطح عملکرد سازمانی خود را بالا ببرید.
برای انتخاب هدیه تبلیغاتی، بهتر است ابتدا لیستی از شرکت های تولید کننده را تدوین و سبک محصولاتشان را بررسی کنید و با اهداف تبلیغاتی خود تطبیق دهید. هدایای تبلیغاتی باید هویت برند شما را به خوبی نمایش دهند و در راستای اهداف و چشم اندازهای کسب و کارتان باشند.
اگر همچنان برای انتخاب هدیه تبلیغاتی مردد هستید و به اثرگذاری آن تردید دارید، برای لحظه ای چشمان خود را ببندید و دنیایی بدون تبلیغات را در نظر بگیرید.
در چنین دنیایی چگونه می توان بهترین کالاها و خدمات را انتخاب کرد؟ چگونه می توان بهترین مکان را برای خرید انتخاب کرد؟
تبلیغات، سیل عظیمی از اطلاعات و ایده ها را در جامعه جاری می سازد، اگرچه برخی از این اطلاعات ممکن است از سوی افراد، به درستی درک نشود یا اهمیت و ارزش آن به درستی مورد توجه قرار نگیرد!
شما به راحتی کالاها و خدمات خود را به آن ها معرفی می کنید، به این ترتیب در اثر تلاش های شما آن ها مجبور نیستند برای تهیه خواسته ها و تامین نیازهایشان به زحمت بیفتند.
شما با استفاده از هدایای تبلیغاتی بر پایه چنین رویکردی، به مشتریان بالقوه خود یادگاری های کاربردی هدیه می دهید که می توانند با حفظ، نگهداری و استفاده مستمر از آن ها، کالاها، خدمات و نام و نشان تجاری شما را به یادآورند.
فرآیند چاپ لیزری را میتوان روی هر متریال از هر نوع هدیه تبلیغاتی با انواع ابعاد و گرماژ و ضخامت گوناگون انجام داد.
مزایای چاپ روی انواع هدایای تبلیغاتی
- چاپ روی هدایای تبلیغاتی زیبا و منحصر به فرد است و تاثیرپذیری جادویی روی ذهن مخاطبان دارد.
- میتوان با هزینه کم و دامنه تاثیر بزرگ و ماندگاری بالا تبلیغات چاپ هدایای تبلیغاتی را انجام داد.
- هدایای تبلیغاتی اعم از خودکار، فلش، جاسوئیچی و … دائم در معرض دید هستند و موجب یادآوری نام و محصول شرکت به مخاطب میشوند.
- هدیه تبلیغاتی موجب تنوع در شناسایی آرم و نام شرکت به مخاطب میشود.
- هدایای تبلیغاتی را میتوان در جشنها، سمینارها، مناسبتها، کنفرانسها و … به مخاطبان هدیه داد تا نام و اعتبار شرکت ترویج شود و شرکت بتواند محصولات و خدمات خود را با استفاده از آن در زمان کم میان جمع کثیری از مخاطبان تبلیغ کند.
- از هدایای تبلیغاتی میتوان برای قدردانی از مشتریان و وفادار کردن آنها به شرکت استفاده کرد.
نکات طلایی برای سفارشیسازی تراول ماگ تبلیغاتی
اگر به دنبال تراول ماگ تبلیغاتی هستید که مخاطبان را شیفته شما کرده و تراول ماگ از دستان آنها جدا نشود؛ بهتر است نکات زیر را در زمان سفارشیسازی تراول ماگ تبلیغاتی به خاطر بسپارید.
- تراول ماگ را که از مواد خوب در ساخت آن استفاده شده است، انتخاب کنید. توجه به کیفیت هدایای تبلیغاتی عامل کلیدی در حفظ مشتریان و جذب نظر مثبت مخاطبان جدید است. تراول ماگ های تبلیغاتی را میتوان با جنسهای مختلفی همچون پلاستیک، فلز و سرامیک یافت.
- تراول ماگی را که درب مناسبی دارد، انتخاب کنید. درب پیچی به تنهایی امکان نوشیدن را سخت میکند. با توجه به نوع مخاطبان خود میتوانید درب مناسب آن را انتخاب کنید.
- از یک ترکیب رنگ جذاب در زمان سفارشیسازی استفاده کنید. رنگ تأثیر شگفتانگیزی در نگرش افراد نسبت به نام یک برند دارد.
- در زمان چاپ یا حکاکی لیزری، نوشتههای خود را در اندازه بزرگتری بر روی تراول ماگ درج کنید تا به خوبی دیده شوند. (انتخاب اندازه مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. نوشتهها نباید بیش از اندازه بزرگ یا کوچک باشند.)
- اگر بودجه کافی دارید، در دو سمت تراول ماگ تبلیغاتی، نام تجاری و پیام تبلیغاتی برند خود را چاپ کنید.
ساک دستی تبلیغاتی یکی از مناسب ترین اقلام برای هدایای تبلیغاتی
چاپ ساک خرید یکی از بهترین ابزار های تبلیغات برای فروشندگان است به همین دلیل فروشندگان و برندهای بزرگ از ساک و نایلون خرید به عنوان ابزاری قدرتمند برای معرفی برند خود استفاده می کنند چاپ ساک خرید بر روی کاغذ کلاسه و یا روکش پارچه ای انجام می شود.
هیچ وقت به سراغ چاپ ساک دستی افست و ارزان قیمت نروید چون مشتری تنها پس از یکبار استفاده آن را دور می اندازد و سعی کنید محصولات با کیفیت و با دوام را انتخاب کنید. هدف از چاپ شاپینگ بگ ها فقط قرار دادن محصول در آن نیست بلکه معرفی برند و لوگو شما می باشد که هرچند طول عمر آن بیشتر باشد طبیعتا مشتری از ساک خرید مجددا استفاده خواهد کرد.
انواع ساک دستی پارچه ای، یک کالای تبلیغاتی پرکاربرد و مفید است و جایگزین کیسه های پلاستیکی و ساک های کاغذی شده اند. جنس ساک پارچه ای اسپان باند است، پارچه اسپان باند، همان پارچه سوزنی است که در محیط پایدار باقی مانده و دوام و ماندگاری بالایی دارد.
از محبوب ترین ساک های دستی می توان به ساک کاغذی اشاره کرد که از مقوا و کاغذ باکیفیت تهیه می شوند. وقتی مشتریان ساک دستی کاغذی حاوی برند شما را با خود حمل می کنند، مدام در حال تبلیغ برند شما هستند. در واقع، ساک دستی کاغذی، همانند یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک بر دستان مشتری هستند که برندتان را به عموم مردم معرفی می کند.