لوازم جانبی کامپیوتر شامل مجموعه بزرگی از تجهیزات است که در کنار کامپیوتر و لپ­تاپ برای انجام فعالیت­ها به کمک شما می­آیند و به لوازمی اطلاق می­شود که خارج از واحد سیستم قرار می­گیرد. استفاده روز افزون از کامپیوتر در تمام امور مربوط به زندگی و اجتماع باعث تقاضای بیشتر برای لوازم جانبی کامپیوتر و ایجاد شرکت­های وارد کننده و پخش کننده لوازم جانبی برای دسترسی آسان به این تجهیزات شده است.

در ادامه متن قصد داریم به مطالبی در مورد لوازم جانبی و وارد کننده­ و پخش کننده لوازم جانبی کامپیوتر اشاره کنیم، امیدوارم تا پایان متن با ما همراه باشید.

شرکت­های وارد کننده و همچنین شرکت پخش­کننده لوازم کامپیوتر با داشتن کادر متخصص و مجرب در تمامی زمینه­های مربوط به کامپیوتر با شناسایی نیاز بازار و بررسی لوازم مربوطه و راستی آزمایی آن­ها دست به تولید، واردات و توزیع لوازم جانبی کامپیوتر می­زنند. وارد کننده­های عمده با نازلترین قیمت ممکن لوازم جانبی را با کیفیت مناسب خریداری و در اختیار پخش کننده­ های این لوازم و بعد از ان دراختیار متقاضیان قرار می­دهند که وجود این چرخه باعث مقداری افزایش قیمت در لوازم می­شود.

از جمله خدماتی که شرکت­های وارد کننده و پخش کننده لوازم جانبی دارند می­توان به خدمات مربوط به فروش و پس از فروش، تعمیر و نگهداری، تنوع در برند لوازم، دسترسی و قابلیت ارتقا و همچنین قیمت مناسب لوازم اشاره کرد. این خدمات موجب امتیاز و برتری واردکننده­ها و پخش­کننده­های لوازم کامپیوتر در مقایسه با رقیبانشان می­شود.

هر کدام از لوازم جانبی کامپیوتر برای هدف خاصی طراحی و ساخت شده­اند. برخی از این لوازم جانبی ضروری و برخی جنبه کمکی و حتی سرگرمی (مانند تجهیزات مربوط به بازی های کامپیوتری) دارند. در زیر به پر استفاده­ترین لوازم جانبی که توسط شرکت­های وارد کننده و پخش کننده لوازم جانبی کامپیوتر مورد توجه است اشاره می­کنیم.

صفحه کلید:

یکی از مهمترین اجزا برای کارکردن با هر کامپیوتری صفحه کلید است که در دسته ابزار ورودی کامپیوتر قرار می­گیرند. صفحه کلید انواع مختلفی دارد مانند صفحه کلید معمولی، مخصوص تایپ، بی­سیم، مخصوص بازی و…. با توجه به قیمت، اندازه، برند سازنده و دیگر ویژگی­های مورد نظر می­توانید صفحه کلید مورد نظر خود را خریداری کنید.

ماوس:

ماوس یا موشواره وسیله­ای از جمله وسایل ورودی کامپیوتر است که انجام کارها با استفاده از کامپیوتر را بسیار راحتتر می­کند. همچنین جایگزینی ماوس نسبت به بقیه ابزارهای ورودی کامپیوتر به­صرفه­تر است. ماوس­ها انواع متفاوتی دارند که بصورت بی­سیم یا طریق کابل به سیستم کامپیوتر وصل می­شود و شما می­توانید با توجه به علاقه و نوع فعالیت خود ماوس مناسبی را خریداری کنید.

 صفحه نمایش یا مانیتور:

مانیتور یکی از سه وسیله ضروری در ارتباط با کامپیوتر است. از مانیتور برای آگاهی  و نمایش آنچه که در کامپیوتر رخ می­دهد استفاده می­شود. مانیتور در دسته وسایل خروجی کامپیوتر قرار می­گیرد که از گذشته تا به امروز تغییراتی را با توجه به پیشرفت علم مانند دیگر انواع نمایشگرها داشته است.

هارد اکسترنال:

اگر علاقمند به ذخیره و تهیه فایل پشتیبان برای اطلاعات خود هستید، یا اینکه حجم زیادی از فایل­ها را روی سیستم خود دارید، یا مایل نیستید بعضی فایل­ها مانند فایل­های موسیقی و شخصی روی سیستم شخصی شما باشد یکی از مهمترین وسایل جانبی که برای کامپیوتر خانگی و لپ تاپ بایستی تهیه کنید هارد اکسترنال (Hard Drive External) است. این وسیله در شکل، ابعاد و وزن­های گوناگونی تولید می­شود که در ایران هاردهای یک ترابایتی و دو ترابایتی پرکاربردتر هستند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
خرید سی پی | خرید cp

مودم همراه:

به دلیل افزایش ارتباطات و انجام انلاین کارها در طول روز در جایی که امکان دسترسی مداوم به اینترنت نیست، یا اینکه مایل به استفاده از اینترنت پر سرعت هستید و امکان وصل شدن به منبعی را ندارید استفاده از مودم همراه با فراهم آوردن اینترنت پرسرعت در هر مکانی سودمند است.

اسپیکر:

تقاضای بالا بردن کیفیت صدا و گوش دادن موسیقی یا هر فایل صوتی و/یا صوتی تصویری با کیفیت بیشتر استفاده از اسپیکر را واجب می­کند. بنابراین اسپیکر وسیله ای پرمخاطب از میان لوازم جانبی کامپیوتر است که در دسته لوازم خروجی کامپیوترها قرار می­گیرد. می­توانید از میان انواع مختلف اسپیکر باتوجه به کیفیت و کاربرد اسپیکر مورد نیاز خود را تهیه کنید.

فن:

اگر در طول روز به مدت طولانی از ­لپ­تاپ استفاده می­کنید، بدون شک متوجه بالا رفتن دمای آن شده­اید. بهترین وسیله برای خنک کردن لپ­تاپ جدای از کارایی فن خود وسیله، استفاده از فن یا خنک کننده است که مانع وارد شدن فشار زیاد به سیستم و طولانی شدن عمر آن می­شود. فن ها نیز انواع مختلفی دارند که بسته به هر سلیقه­ای می­توان آن را تهیه کرد.

هدفون، هندز فری:

از تجهیزات خروجی صدا در کامپیوتر هدفون­ها و تجهیزات با کاربرد مشابه آن هستند که به صورت انفرادی استفاده می­شود. این لوازم تنوع بسیاری در برند های سازنده، شکل و طرح دارند.

وب کم:

وب­کم وسیله­ای برای ارتباط آنلاین تصویری در کلاس­ها، ویدئو کنفرانس­ها، ضبط فیلم و … به وسیله کامپیوتر است.

ماوس پد:

صفحه­ای که در زیر موس قرار می­گیرد و حرکت و کار با آن را راحت می­کند.

چاپگر یا پرینتر:

از جمله دستگاه­های خروجی برای چاپ تصاویر و مطالب بر روی کاغذ در سایز­های معمول می­باشد. چاپگرها با توجه به قابلیت­هایی که دارند محوبیت بالایی را بخصوص در ادارت به خود اختصاص داده اند و بسیار مورد توجه وارد کنندگان لوازم جانبی کامپیوتر هستند. چابگرها انواع متفاوتی دارند که عبارتند از چاپگر ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری، چاپگر جوهر افشان، تماسی و غیرتماسی که با توجه به نیاز و حجم کار مورد استفاده قرار می­گیرند.

میکروفون:

میکروفون جهت برقراری تماس صوتی با کامپیوتر به کار می­رود.

دسته بازی:

دسته بازی یکی دیگراز لوازم جانبی کامپیوتر است که به واسطه محبوبیت در بین جوانان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته است و به­دنبال آن بخشی از واردات را به­خود اختصاص داده است. دسته­های بازی در دو نوع دکمه­دار و شوک دار در بازار موجود است که هر یک ویژگی­های خاص خود را دارد و انتخاب آنها بستگی به سلیقه مخاطب دارد.

علاوه بر وسایل نام برده در بالا وسایلی مانند زیر کیسی، تبدیلگر برق، ست پیچ گوشتی، عینک سه بعدی، نوار LED، هاب USB، میز مانیتور، محافظ و چند راهی الکتریکی، رم ریدر و فلش، رک هارد ، کارت صدا اینترنال و اکسترنال،خمیرسیلیکونی، محلول تمیز کننده و … از لوازم جانبی کامپیوتر هستند که توسط شرکت­های وارد کننده و پخش کننده تجهیزات کامپیوتری مورد توجه و توزیع قرار می گیرند.