لازم به توضیح است که در ساختمان های معمولی سقف ها صلب بوده و بار زلزله به مرکز جرم هر طبقه به طور مجزا وارد می شود.در ساختمان فضاکار، شبکه دولایه در برابر بارهای جانبی به صورت صلب عمل کرده و به همین دلیل بار جانبی به نسبت سطح بارگیر بین گره های فوقانی شبکه،توزیع میگردد. از نظر تاریخی ، سازه فضا کار چند لایه به طور مستقیم از خرپاهای مسطح در قرن نوزدهم به وجود آمدند. تمامی اعضای ساختمانی با استفاده از چنین روشی به طور پیش ساخته و به صورت تولید انبوه قابل اجرا بودند. چنین روشی امکان هر نوع ترکیب هندسی و ساخت را ممکن می نمود. 1- مشاوره رایگان به کارفرمایان در زمینه سازه های فضایی 2- طراحی اولیه و ارائه نقشه های کلی به همراه پاسخ استعلام درکمترین زمان ممکن 3- ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه پوشش سازه های فضایی 4- توسعه وتغییر سقف ها و سازه های اجرا شده در صورت درخواست کارفرمایان و با رعایت اصول فنی. سازههای فضایی فولادی، به دلیل سختی و جوشپذیری بالا، تنوع پروفیلهای فولادی، وجود مقادیر انبوه مقاطع فولادی در دنیا به خصوص در کشورهای صنعتی، از پرکاربردترین نوع سازههای سازه فضاکار گنبدی فضایی بهشمار میروند. سازههای تاشو: این نوع سازهها مثل چتر قابلیت جمع شدن و انتقال دارند و کاربرد عمده آنها در مکانهایی است که به دلیل محدودیتهای جوی، مکانی، زمانی ومصالح، ساخت دیگر سازهها امکانپذیر نباشد.

سازه فضایی ویتر

این نوع لامپها در رنگها و اندازههای مختلف تولید میشوند و میتوان از آنها برای ایجاد نورپردازیهای خلاقانه استفاده کرد. ازپوشش سقف شیبدار برای کاربری های متفاوتی بخصوص برای اجرای سوله ها، سالن های ورزشی و تجاری، آلاچیق ها و کلبه ها و یا برای ایجاد بام سبز یا حتی پوشش تراس هم میتوان استفاده می شود. این سازه ها معمولا در خور تولید صنعتی انبوه بوده و قیود فنی و اقتصادی را با تلفیق مناسبی از مفاهیم سازه ها، اصول ایمنی از طریق جلب دیدگاه های زیبایی شناسی، سرعت در نصب و دقت در اجرا را به ارمغان می آورند. سازه های فضاکار در اشکال بسیار متنوعی طراحی و ساخته میشوند که مهمترین آنها عبارتنداز شبکه های مسطح دو یاچند لایه، چلیک ها، گنبدها، قوس ها و… تیر شیبدار و ستون های سوله از مهمترین و اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده سوله ها هستند. مقاطع تشکیل دهنده همه ساختمان های مورد مطالعه مطابق جدول 2 و3 میباشند.

سازه فضاکار رازهایی که هیچ کس دیگری درباره آنها نمی داند

بار زنده برای همه ساختمان های مورد مطالعه برابر مقدار 200کیلوگرم در مترمربع در نظر است. سازه فضاکار مورد مطالعه دارای 35268 عضو بوده که در طراحی آنها از پروفیل های لوله ای با ضخامت و قطرهای مختلف استفاده گردیده و با توجه به نتایج حاصل از طراحی،24 تیپ مقطع از همین نوع برای ساختمان فضاکار بدست آمده است. مدلسازی سازه فضاکار بلافاصله پس از مشخص شدن ابعاد سازه یعنی پهنا (عرض)، درازا (طول)، ارتفاع سقف سازه مورد نظر از سطح زمین و فرم یا معماری سقف سازه های فضایی آغاز می پوشش سقف سوله ارزان قیمت شود. این دال ها مستقیما روی خرپاهای سقف و یا قاب ها قرار می گیرند و پس از آن ورق های شیروانی نصب می شوند. زیرا هم ساندویچ پانل ها از نظر کیفیت و مقاومت بالا در مقایسه با دیگر پوشش های سقفی درجه یک هستند هم سوله های خرپایی از این ویژگی ها برخوردار هستند و سازه هایی هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته شده است آن هم به دلیل ساختار مدرن و قیمت مقرون به صرفه ای است که این نوع سازه دارد. و بهترین مقاومت را در برابر حوادث دارد. به سازه ای که اصولا رفتار سه بعدی داشته باشد، به طوریکه به هیچ ترتیب نتوان رفتار کلی آن را با استفاده از یک یا چند مجموعه مستقل دوبعدی تقریب زد، سازه فضاکار نامیده می شود.

سازه های فضاکار از اجزای خرپا مانند سبک و محکم تشکیل شده از پایه هایی که در یک الگوی هندسی در کنار هم قرار گرفتهاند. اجزای تشکیل دهنده سوله ها که عمدتأ تحت بارهای ثقلی و جانبی استفاده می شوند، در ادامه معرفی شده و درک کلی از نوع باربری آنها ارائه میگردد . ورق های طرح ذوذنقه تشکیل شده از دو لایه می باشند که لایه اولیه از جنس upvc است و لایه ای که روی آن قرار می گیرد از جنس آلیاژ پلیمری می باشد. در طراحی پرلینها تحت اثر بار ثقلی می توان با ساده سازی به صورت روبرو تلاش های داخلی آن را محاسبه کرد. در حال حاضر که این مقاله را می نویسیم هزینه ی هر متر مربع ساخت سوله با مصالح از 480 هزار تومان شروع می شود. متراژ سقف این پروژه نزدیک به 1000 متر مربع می باشد. وزن آهنی مصرفی به ازای هر متر مربع 30 کیلوگرم می باشد. استفاده میشود. که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند و برای تامین روشنایی مکان های متفاوتی از آنها استفاده میشود. در این فاز به صورت کیفی با اجزای سازهای در سوله ها و وضعیت اجرایی و محاسباتی آنها آشنا خواهیم شد و در فاز بعدی ، وظیفه هر کدام از اعضاء به تفکیک بررسی خواهد شد. در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت پوشش سقف شیبدار ساندویچ پانل.

یکی دیگر از مطالب سایت :
دانستنی های مهم در مورد مشاوره حضوری یا تلفنی

نشریه 400 سازه های فضاکار

معماریهای متفاوتی برای ساخت سقف وجود دارد اما سقف و بامهای ساختمانی بهطور کلی به 6 گروه اصلی تقسیمبندی میشوند که هر یک از آنها خود دارای انواع گوناگونی هستند. ما هستیم که شما تشریف بیاورید واگر شما نباشیدوجود ما معنی نخواهد داشت پس بهترینها را برای شما آماده میکنیم که قدم بردیده ما بگذارید. پس به منظور طراحی هر چه بهتر سوله صنعتی خود حتما پیش با تجربه های این صنعت ساخت سوله بروید. طراحی سازه و معماری پادوک سوارکاری ، جز طراحی سازه فولادی خاص به شمار می رود که با مطالعه مقاله طراحی سازه فولادی خاص متوجه جزئیات کامل آن خواهید شد. طراحی سازه و جزئیات معماری المان شهری واقع در میدان امام رضا شهر زاهدان یک تعامل کامل بین تیم طراحی سازه و معماری می باشد. فضاها و اماکن ورزشی از این قاعده مستثنی نبوده و پوشش این فضاها امری است که توجه به جلوه های زیبایی و معمارانه آن از یک طرف و همچنین توجه به طراحی ایمن را از طرف دیگر تامین می نماید. آردواز سیمانی خیال شما را سالیان سال آسوده خاطر نگه می دارد چرا که دوام و ماندگاری آن ها بسیار بالا می باشد.

ورق پوشش سقف شیبدار

از آن جا که از لحاظ هزینه سوله باید به صرفه و اقتصادی باشد باید ابعاد درست و متناس با نیاز کاربر را برای سوله تعیین کرد. همیشه قیمت پایین ملاک انجام کار درست نیست. با الهام از کارهای انجام شده توسط الکساندر گراهام بل مخترع قابهای فضایی چهار وجهی قابل توسعه در ابتدای قرن بیستم، واشمن یک مدول چهار ضلعی ثابت ساخته شده از لوله هایی به طول ۱۰ فوت را به کار برد که توسط پیوندههای کروی (گوی سان) سه بعدی که حدود ۲۰ عضو به آن متصل می شد، به یکدیگر اتصال شده بودند. همچنین اگر نیازمند استفاده از جرثقیل سقفی یا دروازه ای هستید، مناسب بودن ارتفاع را بررسی نمایید. در ادامه همین مطلب می توانید توضیحات هریک از موارد فوق الذکر و میزان تاثیر آنها بر قیمت ساخت سوله را مشاهده نمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

خرپا یک سازه مثلث شکل می باشد.خرپا دوشیب دارد در اینجا میخواهیم طول دو طرف را مساوی فرض کنیم و شیبی مساوی را در نظر بگیریم. این شبکه ها اضافه بر توانایی انتقال بارهای ثقلی و جانبی،میتوانند نقش پشتبندها را اجرا کنند. پرلین ها باید توانایی انتقال بار باد به المان های قاب اصلی را نیز داشته باشند. ضریب انتقال حرارت پایینی دارد و به همین دلیلی در موارد وقوع حوادثی همچون آتش سوزی بسیار ایمن است. یکی دیگر از مزیتهای انواع سقف شیبدار هزینه پایین نصب آن است. بدین ترتیب ما شاهد اجرای سریع پروژه ها ، ارتقاء کیفیت ، دوام و پایداری آن ها در برابر زلزله و از سویی دیگر کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان بوده و در نهایت رشد اقتصادی کشور را شاهد خواهیم بود. تاثیر بسزایی در کاهش خیز سقف و ابعاد پروفیلهای مصرف شده خواهند داشت. برای دید خوب و سهولت تخلیه برف و باران، شیب سقف نباید کمتر از (30%) باشد. ۵- استفاده از شن و ماسه: معمولاً در ویلا سازی از چوب استفاده می شود اما برای ساخت ویلا روی زمین شیبدار می بایست از شن و ماسه کمک بگیرید تا مقاومت بیشتر شود.